Webshop vrije tijd - Veelgestelde vragen

> Naar webshop

 

HOE WERKT HET?

Activiteiten  -  Abonnementen/beurtenkaarten Reserveren

 

Activiteiten

Je kan de activiteiten eenvoudig inkijken, maar om in te schrijven moet je aanmelden.

Hoe inschrijven voor een activiteit?

  1. Ga naar het tabblad Activiteiten.

  2. Klik op de gewenste activiteit om hiervoor te kunnen inschrijven.

  3. Selecteer bij elke activiteit de in te schrijven gezinsleden.

  4. Verzamel de gewenste activiteiten in je mandje.

  5. Betaal online met Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard.

! Geen betaling = geen inschrijving

Abonnementen

Je kan een Sportplusabonnement aankopen of verlengen onder het tabblad Abonnementen.

  • "Verlengen is het vernieuwen van een identiek abonnement. Dat gebeurt via "mijn abonnementen/abonnement verlengen".
  • Studenten (Kortrijkse hogeschool & Kortrijkse universiteit) worden aangemoedigd om hun abonnement online aankopen of verlengen. Studentennummer en kortingcode zijn verplicht (meer info)

Reserveren

Een zaalbezetting raadplegen of een plaatsje voor slagsporten reserveren met je Sportplusabonnement: meer info onder het tabblad Reserveringen.

Info:

• Je moet aangemeld zijn om te kunnen reserveren. Je kan dan voor je eigen kaartnummer reserveren.
• Jouw reservering wordt steeds als optie gemarkeerd. Er is geen verschil met een definitieve reservering.
• Opnieuw reserveren kan pas na de speelbeurt.
• Gemaakte reserveringen kan je terugvinden in historiek > mijn reserveringen of op de bevestigingsmail.

• Kan je je reservering niet naleven, dan moet je zo spoedig mogelijk annuleren. Dit kan telefonisch of  via historiek > mijn reserveringen.

ALGEMENE WERKWIJZE:

  1. Vooraf reserveren is verplicht.
  2. Kies de gewenste sporttak en klik op "zoek"
  3. Reserveer door met de rechtermuisknop te klikken. Op mobiele toestellen klik je op "nieuwe reservering".

Opmerkingen buitentennis reserveren:

  • Tip -> druk de bevestigingsmail af en neem mee of bewaar deze op je smartphone, om je reservering te laten gelden in geval van discussie.

Opmerkingen binnentennis, badminton (vrije uren), tafeltennis reserveren:

  • Reserveren kan tot 12 uren op voorhand en maximaal vanaf 30 dagen op voorhand.
  • Korter op voorhand reserveren? Neem contact op via tel. 056 27 80 00.
  • Sessies tot 18u worden toegestaan.

Opmerkingen badminton avondsessies:

  • Reserveren kan tot bij de start van de sessie.
  • Reserveer binnen de voorziene uren van de avondsessies
  • Let wel! Kies de juiste activiteit om binnen de voorziene uren te kunnen reserveren.
  • Een korte uitleg om reserveren in badminton-4_personen_sessie te begrijpen:
    • Elke 4 p. sessie wordt aangegeven met een bovenstaand infoblokje. Hierin is ook het correcte begin- en einduur weergegeven.
    • Daaronder zijn per badmintonveld vier reserveringsvlakjes voorzien.
    • Elk veld kan per sessie vier spelers opvangen die spelen van begin- tot einduur zoals aangegeven in het infoblokje.
    • Deze max. vier spelers per veld vullen elk hun reservering in op één de vier reserveringsvlakjes.
    • Elk vlakje beslaat slechts een kwartier en elk vakje toont een ander aanvangsuur. Dit is slechts een theoretische weergave. Door de 15 minutenblokjes kunnen we ervoor zorgen dat (max.) vier spelers kunnen reserveren.
    • Uiteindelijk is elke reservering binnen de reserveringsvlakjes goed voor een speelbeurt van begin- tot einduur sessie zoals aangegeven in het infoblokje
    • Per centrum is een aparte activiteit voor badminton voorzien. Deze activiteit kan je selecteren in het vak activiteit. Als je bovenaan het juiste type (badm. 4p. sessie) hebt gekozen, zal de activiteit automatisch geselecteerd zijn.

Opmerkingen basketbal individueel reserveren:

  • Reserveren kan tot 5 uren op voorhand en maximaal vanaf 7 dagen op voorhand.
  • Korter op voorhand reserveren? Neem contact op via teL 056 27 80 00.
  • Sessies tot 18u worden toegestaan.

Naar webshop

 

AANMELDEN WEBSHOP LUKT NIET

Een checklist:

  1. Je hebt de stappen doorlopen zoals vermeld op de startpagina van de webshop?
  • Je kent je wachtwoord niet (meer) -> In dit laatste geval werkt u via "wachtwoord vergeten"
  1. Je bekomt de melding "onbekende gebruiker".
  • Je gebruikt niet hetzelfde mailadres in "wachtwoord vergeten" als vermeld staat in uw klantfiche -> gebruik het andere mailadres
  • Er is geen mailadres vermeld in uw klantfiche -> je kan niet aanmelden, ook niet via "wachtwoord vergeten". -> Meld aan met eID en pas uw gegevens aan.
  • Je probeert een nieuwe account aan te maken, maar je krijgt de melding dat de gebruiker reeds bestaat?
  • Je kan geen dubbel aanmaken. Probeer de standaardgebruikersnaam en werk via "wachtwoord vergeten" of meld aan met eID en pas uw gegevens aan.
  1. Je krijgt een andere melding?
  • Laat het ons weten. We kijken uw gegevens tijdens kantooruren zo spoedig mogelijk na.

Heb je vragen? Contacteer ons.

Naar webshop

 

 

 TROUBLESHOOTING betalen & inschrijven

Afsluitdatum - Beveiligde betalingFoutmeldingen - GezinFiscale attesten - Klantfiche - Schoenmaat - Starttijdstip van online inschrijvingen - Waardebon - Contact

 

Afsluitdatum:

  • inschrijvingen via web worden afgesloten vóór de startdatum van een vakantiekamp op vrijdag 00:00u en 1 dag vóór de startdatum voor andere activiteiten.
     

Beveiligde betaling:

  • De transacties die worden verricht in de webshop, worden beveiligd door het betaalsysteem Ingenico (http://www.ingenico-solutions.be/nl). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
  • De inschrijving ontstaat enkel door het uitvoeren van de betaling online via de webshop. Geen betaling = geen inschrijving.
  • Eens je mandje gevuld is en je hebt geklikt op "Online betalen", ga je automatisch door naar het betaalplatform Ingenico. Wees zeker van je bestelling vóór je doorgaat. Terugkeren en vervolgens hernemen zal enkel en alleen lukken als je in het betaalplatform Ingenico eerst op "Annuleren" drukt om het betaalproces te stoppen.
  • Onmiddellijke online betaling vereist: houd je betaalkaart en digipass bij de hand! Je kan ook de bancontact app gebruiken of de bancontact QR-code scannen met je smartphone. Het geïnitieerde betaalproces blijft slechts beperkte tijd toegankelijk. Laten openstaan en later hernemen zal niet lukken.
     

Foutmeldingen:

  • Bij aanmelden:

    • De gebruikersnaam is niet hoofdlettergevoelig, het wachtwoord is dat wel. Wanneer je kleine letters hebt getypt, probeer dan met hoofdletters. (info over aanmelden op introscherm van de webshop)
  • Bij het aanmaken/aanvullen van een klantfiche:
    • "De naam bestaat reeds": uw rijksregisternummer is al in onze database opgenomen. Probeer opnieuw aan te melden met de juiste account (meestal de standaardaccount 2 eerste karakters naam en 2 eerste karakters voornaam + geboortedatum DDMMJJJJ). Indien het probleem blijft bestaan, zal u contact moeten opnemen met de directie Sport om dit na te zien. Door aan te melden met je eID kan je bij een bestaand account rechtstreeks naar je klantfiche zodat je deze kan aanpassen.
  • Bij inschrijving:
    • "De leeftijd komt niet overeen": de persoon die je wenst in te schrijven is te jong of te oud om deel te nemen.
      Als je voor vakantiekampen of kidsactiviteiten aanmeldt als een ouder, selecteer je het in te schrijven kind onder "kies gezinsleden" nadat je de activiteit hebt geopend. Enkel zo kan het systeem de leeftijd checken en de correcte deelnemer inschrijven.
    • "Deze persoon is reeds ingeschreven": een vorige poging tot inschrijving wordt tijdelijk bewaard. De inschrijving is niet effectief en je zal dit pas later opnieuw kunnen proberen. Indien dit te lang duurt, neem contact op. Dit probleem ontstaat meestal wanneer je terugkeert vanuit het betaalplatform naar de webshop, zonder het betaalproces eerst te "Annuleren" in Ingenico.
  • Bij betaling:
    • Ben je een betaling aan het uitvoeren? Houd er dan rekening mee dat je webshop-sessie (niet hetzelfde als betalingsessie) na 5 minuten vervalt. Indien je de betalingsgegevens volledig hebt ingevoerd, werden deze wellicht ook geregistreerd. Je kan dit checken door opnieuw aan te melden op de webshop en de gegevens in "mijn profiel" te checken. De beste controle is uiteraard online uw bankuittreksels checken of de betaling is gebeurd. Bij twijfel, neem je best contact op.

Fiscale attesten:

Een fiscaal attest voor "kinderopvang" (voor kinderen tot 12 jaar), vind je voor het voorgaande kalenderjaar in "mijn profiel" (historiek en overzichten). Dit is het profiel van het kind zelf of dat van het gezinshoofd. Je kan het daar opvragen en afdrukken. Er worden niet langer automatisch attesten per post toegestuurd.

Attesten ziekenfonds:

Een attest ziekenfonds voor sportbeoefening, kan je na inschrijving opvragen via "mijn profiel" (historiek en overzichten - mijn activiteiten - scrol naar onder.). Let erop dat je het juiste gezinslid hebt geselecteerd.

Gezin:

  • Je wenst 1 persoon in een activiteit in te schrijven:

    • dan kan je gemakkelijk via de account van de meerderjarige persoon zelf aanmelden en betalen;
  • Je wenst 2 of meer personen van hetzelfde gezin in een activiteit in te schrijven:
    • meld je aan via de account van een van de ouders. Zo kan je door eenmaal aan te melden, inschrijven voor alle gezinsleden.
      Checken: check na aanmelden of de gewenste gezinsleden in jouw "profiel" te zien zijn. Is dit niet het geval, dan kan je ze toevoegen of wijzigen via "gezinsleden". Indien een gezinslid reeds in onze database bestaat, maar nog niet als gezinslid is toegevoegd op het profiel, dan kan je dit via "gezinslid koppelen" nog doen. Bij problemen:  neem met ons contact op en wij checken de gegevens en de correcte gezinsrelaties.

      Ouders > kinderen: enkel ouders kunnen inschrijven voor hun kinderen. Het koppelen of toevoegen van gezinsleden gebeurt dan ook vanaf de account van de ouder. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf als "ouder" worden gekenmerkt. Het gebruiken van foutieve gegevens kan zonder verwittiging rechtgezet worden. Bij misbruik kan dit resulteren in annulering van de aangevraagde activiteit(en) (plus 5 euro administratiekosten).

  • Inschrijvingsbewijs:

De bevestiging van inschrijving wordt steeds automatisch en direct gemaild na inschrijving en online betaling. Een correct mailadres in uw account is dus van belang. Het bewijs kan je ook downloaden via “mijn profiel” . Deelnemers van een zwemcursus ontvangen ten laatste een dag na inschrijving ook een QR-toegangscode voor het zwembad per mail.
 

Klantfiche:

  • Is een persoon die je wenst in te schrijven nog niet bekend bij ons, dan maak je eerst een nieuwe gebruiker aan (via tabblad Activiteiten > nieuwe gebruiker) waarna je deze kan rechtstreeks gebruiken of koppelen aan je gezin (zie hoger).
  • Maak géén nieuwe account aan indien je de laatste 5 jaar reeds eerder bij ons een activiteit volgde of een abonnement had bij Sportplus. Probeer steeds eerst aan te melden met je standaardaccount.
  • Aanmelden voor een bestaand volledig of onvolledig account kan steeds met eID, waarna u gegevens kan aanpassen of winkelen.

 

Schoenmaat:

  • In vakantiekampen voor kinderen waarbij rolschaatsen (inlineskates) worden gebruikt, kan de deelnemer gratis gebruik maken van onze skates, wanneer deze niet over eigen rolschaatsen beschikt. Via "opties", selecteer je de juiste maat, zodat rolschaatsen voorbehouden worden voor de deelnemer. Ook voor kidsactiviteiten en diverse andere cursussen worden gratis rolschaatsen ter beschikking gesteld, maar dit enkel voor de eerste maand.

 

Starttijdstip van online inschrijvingen

  • Het starttijdstip online is niet noodzakelijk hetzelfde als dat van inschrijvingen ter plaatse of telefonisch. 

 

Waardebon:

  • tijdens het online inschrijven zelf kan je een waardebon niet inbrengen. Je betaalt het volle bedrag online. Wél kan je je tegoed opvragen door de waardebon te bezorgen aan de instantie waar je ingeschreven hebt (zie (mail)adres op de waardebon). Let wel: je meldt het bedoelde gebruik van de waardebon onmiddellijk na je inschrijving aan deze instantie, waarna we de waardebon inwachten. Vermeld zeker je rekeningnummer en naam begunstigde op de waardebon.

Contact

 

PRAKTISCHE AFSPRAKEN INSCHRIJVINGEN

 

ENKELE PRAKTISCHE AFSPRAKEN VOORAF
Om organisatorische redenen kan men NIET per fax of e-mail inschrijven. Alle inschrijvingen worden chronologisch opgenomen.

START VAN DE INSCHRIJVINGEN
Vanaf het online starttijdstip op vrijdagavond kan je voor een gedeelte van de beschikbare plaatsen online inschrijven via https://vrijetijd.kortrijk.be.

De resterende plaatsen zijn beschikbaar vanaf zaterdag 9u.

Inschrijven (online, telefonisch of ter plaatse) betekent dat je akkoord gaat met de vermelde afspraken.

BETAALWIJZE
Online inschrijven
is definitief na onmiddellijke online betaling via de beveiligde website (Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact). Je ontvangt een mail ter bevestiging en de bevestigingsbrief kan je na betaling eventueel nog downloaden.

ANNULERING
• Kosteloos annuleren kan op de dag van de inschrijving en de drie daaropvolgende werkdagen.

• Bij annulering tot 14 dagen vóór de start van de activiteit (startdag niet inbegrepen) worden € 5 administratiekosten aangerekend. Het resterende bedrag wordt teruggestort.

• Bij annulering binnen de 14 dagen vóór de start van of tijdens de activiteit (startdag niet inbegrepen) dient het volledige bedrag betaald te worden. Geen terugbetaling mogelijk.

IN GEVAL VAN ZIEKTE
In geval van ziekte verwittig je de dag zelf rechtstreeks de Sportdienst, JC Tranzit of het betreffende Wijkteam (contactgegevens: zie onderaan deze pagina) en bezorg je het doktersbriefje in de loop van de week. Als je meer dan de helft van de periode ziek bent, kan terugbetaling pro-rata aangevraagd worden. In dit geval worden €5 kosten aangerekend. Indien gewenst kan je opteren voor terugbetaling in de vorm van een waardebon. In dit geval worden geen kosten aangerekend.

VERZEKERING
Alle deelnemers zijn verzekerd tegen ongevallen tijdens de activiteit (medische kosten en burgerlijke aansprakelijkheid).

FISCAAL ATTEST
Fiscale attesten (voor deelnemers jonger dan 12 jaar) van het voorgaande kalenderjaar kan je via je  profiel in onze webshop downloaden. Log in op onze webshop, ga naar mijn profiel, klik daarna op historiek en overzichten en bij ‘selecteer het gewenste overzicht’ kies fiscale attesten.

TERUGBETALINGEN

Ziekenfonds
Het ingevulde attest kan je bekomen bij sportdienst, JC Tranzit of wijkteam en bezorgen aan je mutualiteit.

De specifieke voorwaarden vind je terug op de website van jouw mutualiteit.

UiTpas ZuidWest kansentarief
Beschik je over een Uitpas van de regio ZuidWest, dan kan je het nummer van je Uitpas ingeven in de webshop waardoor je een substantiële korting bekomt. Achteraf kan de korting niet meer toegekend worden.

  1. Meer info via de buurtsportcoördinator tel. 0491 86 66 12 - leslie.ramboer@kortrijk.be of via https://www.kortrijk.be/uitpas/uitpas

Naar webshop

Heb je vragen? Contacteer ons