> Naar webshop
-
HOE WERKT HET?
-
AANMELDEN WEBSHOP LUKT NIET
-
TROUBLESHOOTING betalen & inschrijven
-
PRAKTISCHE AFSPRAKEN INSCHRIJVINGEN
HOE WERKT HET? |
Activiteiten - Abonnementen/beurtenkaarten - Reserveren |
Activiteiten
Je kan de activiteiten eenvoudig inkijken, maar om in te schrijven moet je aanmelden.
Hoe inschrijven voor een activiteit?
- Ga naar het tabblad Activiteiten.
- Klik op de gewenste activiteit om hiervoor in te schrijven.
- Selecteer bij elke activiteit de in te schrijven gezinsleden.
- Verzamel de gewenste activiteiten in je mandje.
- Betaal online met Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard.
! Geen betaling = geen inschrijving
Abonnementen
Je kan een Sportplusabonnement aankopen of verlengen onder het tabblad Abonnementen.
- 'Verlengen' is het vernieuwen van een identiek abonnement. Dat gebeurt via "mijn abonnementen/abonnement verlengen".
- Studenten (Kortrijkse hogeschool en Kortrijkse universiteit) worden aangemoedigd om hun abonnement online te kopen of verlengen. Studentennummer en kortingcode zijn verplicht (meer info).
Reserveren
Een zaalbezetting raadplegen of een plaatsje voor slagsporten reserveren met je Sportplusabonnement: meer info onder het tabblad Reserveringen.
Info:
- Je moet aangemeld zijn om te reserveren. Je kan dan voor je eigen kaartnummer reserveren.
- Jouw reservering wordt steeds als optie gemarkeerd. Er is geen verschil met een definitieve reservering.
- Opnieuw reserveren kan pas na de speelbeurt.
- Gemaakte reserveringen kan je terugvinden in historiek > mijn reserveringen of op de bevestigingsmail.
- Kan je je reservering niet naleven? Dan moet je zo spoedig mogelijk annuleren. Dit kan telefonisch of online via historiek > mijn reserveringen.
Algemene werkwijze:
- Vooraf reserveren is verplicht.
- Kies de gewenste sporttak en klik op "zoek".
- Reserveer door met de rechtermuisknop te klikken. Op mobiele toestellen klik je op "nieuwe reservering".
Opmerkingen buitentennis reserveren:
- Tip: druk de bevestigingsmail af en neem mee of bewaar deze op je smartphone, om je reservering te laten gelden in geval van discussie.
- Scan je sportkaart aan de 'doorhaalpc' bij het kantoor van het zaalpersoneel (tenzij het SC niet geopend is).
Opmerkingen binnentennis, badminton (vrije uren), tafeltennis reserveren:
- Reserveren kan tot 12 uur op voorhand en maximaal vanaf 30 dagen op voorhand.
- Korter op voorhand reserveren? Neem contact op via tel. 056 27 80 00.
- Sessies tot 18u worden toegestaan (check beschikbaarheidsperiodes).
- Scan je kaart aan de 'doorhaalpc' bij het kantoor van het zaalpersoneel.
Opmerkingen badminton avondsessies:
- Reserveren kan tot bij de start van de sessie.
- Reserveer binnen de voorziene uren van de avondsessies.
- Let op! Kies de juiste activiteit om binnen de voorziene uren te kunnen reserveren (badminton 'vaste uren').
- Een korte uitleg om reserveren in badminton-4_personen_sessie te begrijpen:
-
- Elke 4 sessie voor 4 personen wordt aangegeven met een bovenstaand infoblokje. Hierin is ook het correcte begin- en einduur weergegeven.
- Daaronder zijn per badmintonveld 4 reserveringsvlakjes voorzien.
- Elk veld kan per sessie 4 spelers opvangen die spelen van begin- tot einduur zoals aangegeven in het infoblokje.
- Deze maximaal 4 spelers per veld vullen elk hun reservering in op één de 4 reserveringsvlakjes.
- Elk vlakje beslaat slechts een kwartier en toont een ander aanvangsuur. Dit is slechts een theoretische weergave. Door de 15 minutenblokjes kunnen we ervoor zorgen dat (maximaal) 4 spelers kunnen reserveren.
- Uiteindelijk is elke reservering binnen de reserveringsvlakjes goed voor een speelbeurt van begin- tot einduur sessie zoals aangegeven in het infoblokje
- Per centrum is een aparte activiteit voor badminton voorzien. Deze activiteit kan je selecteren in het vak activiteit. Als je bovenaan het juiste type (badm. 4p. sessie) hebt gekozen, zal de activiteit automatisch geselecteerd zijn.
Opmerkingen basketbal individueel reserveren:
- Reserveren kan tot 5 uur op voorhand en maximaal vanaf 7 dagen op voorhand (momenteel enkel in SC Lange Munte).
- Korter op voorhand reserveren? Neem contact op via telefoon: 056 27 80 00.
- Sessies tot 18u worden toegestaan.
AANMELDEN WEBSHOP LUKT NIET |
- Doorloop de aanmeldtips zoals vermeld op de startpagina van de webshop.
- Je kent je wachtwoord niet (meer) -> Werk via "wachtwoord vergeten"
- Je bekomt de melding "onbekende gebruiker".
- Je gebruikt niet hetzelfde mailadres in "wachtwoord vergeten" als vermeld staat in je klantfiche -> gebruik het andere mailadres.
- Er is geen mailadres vermeld in je klantfiche -> je kan niet aanmelden, ook niet via "wachtwoord vergeten". -> Meld aan met eID of Itsme en pas je gegevens aan. - Je probeert een nieuwe account aan te maken, maar je krijgt de melding dat de gebruiker reeds bestaat?
- Je kan geen dubbel aanmaken. Probeer de standaardgebruikersnaam en werk via "wachtwoord vergeten" of meld aan met eID en pas je gegevens aan. - Je krijgt een andere melding?
- Laat het ons weten. We kijken je gegevens tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk na. - Heb je andere vragen? Contacteer ons.
Afsluitdatum:
- inschrijvingen via web worden afgesloten vóór de startdatum van een vakantiekamp op vrijdag 00:00u en 1 dag vóór de startdatum voor andere activiteiten.
Beveiligde betaling:
- De transacties in de webshop worden beveiligd door het betaalsysteem Adyen via het Gantner EnvisoPay platform.
- De inschrijving ontstaat enkel door het uitvoeren van de online betaling via de webshop. Geen betaling = geen inschrijving.
- Eens je mandje gevuld is en je hebt geklikt op "Online betalen", ga je automatisch door naar het betaalplatform EnvisoPay. Wees zeker van je bestelling vóór je doorgaat. Terugkeren en vervolgens hernemen zal alleen lukken als je in het betaalplatform EnvisoPay eerst op "Annuleren" drukt om het betaalproces te stoppen.
- Onmiddellijke online betaling vereist: houd je betaalkaart en digipass bij de hand! Je kan ook de bancontact app gebruiken of de bancontact QR-code scannen met je smartphone. Het gestarte betaalproces blijft slechts beperkte tijd toegankelijk. Laten openstaan en later hernemen zal niet lukken.
Foutmeldingen:
- Bij aanmelden:
- De gebruikersnaam is niet hoofdlettergevoelig, het wachtwoord is dat wel. Als je kleine letters hebt getypt, probeer dan met hoofdletters.
- Bij het aanmaken/aanvullen van een klantfiche:
- "De naam bestaat reeds": je rijksregisternummer is al in onze database opgenomen. Probeer opnieuw aan te melden met de juiste account (meestal de standaardaccount 2 eerste karakters naam en 2 eerste karakters voornaam + geboortedatum DDMMJJJJ). Als het probleem blijft bestaan, zal je contact moeten opnemen met de sportdienst om dit na te zien. Door aan te melden met je eID of Itsme, kan je bij een bestaand account rechtstreeks naar je klantfiche om die aan te passen.
- Bij inschrijving:
- "De leeftijd komt niet overeen": de persoon die je wenst in te schrijven is te jong of te oud om deel te nemen.
Als je voor vakantiekampen of kidsactiviteiten aanmeldt als ouder, selecteer je het in te schrijven kind onder "kies gezinsleden" nadat je de activiteit hebt geopend. Enkel zo kan het systeem de leeftijd checken en de correcte deelnemer inschrijven. Uitzonderingen zijn vooraf instelbaar door de sportdienst mits toestemming van de sportdienst of de organisator. - "Deze persoon is reeds ingeschreven": een vorige poging tot inschrijving wordt tijdelijk bewaard. De inschrijving is niet effectief en je zal dit pas later opnieuw kunnen proberen. Als dit te lang duurt, neem contact op met de sportdienst. Dit probleem ontstaat meestal wanneer je terugkeert vanuit het betaalplatform naar de webshop, zonder het betaalproces eerst te "Annuleren" in EnvisoPay.
- "De leeftijd komt niet overeen": de persoon die je wenst in te schrijven is te jong of te oud om deel te nemen.
- Bij betaling:
- Ben je een betaling aan het uitvoeren? Houd er dan rekening mee dat je webshop-sessie (niet hetzelfde als betalingssessie) na 5 minuten vervalt. Als je de betalingsgegevens volledig hebt ingevoerd, werden deze wellicht ook geregistreerd. Je kan dit checken door opnieuw aan te melden op de webshop en de gegevens in "mijn profiel" te checken. De beste controle is uiteraard online je bankuittreksels checken of de betaling is gebeurd. Bij twijfel, neem je best contact op met de sportdienst.
Fiscale attesten:
Een fiscaal attest voor "kinderopvang" (voor kinderen tot 14 jaar), vind je voor het voorgaande kalenderjaar in "mijn profiel" (historiek en overzichten). Dit is via het profiel van het kind zelf of dat van het gezinshoofd. Je kan het daar opvragen en afdrukken. We sturen niet langer attesten per post op.
Attesten ziekenfonds:
Een attest ziekenfonds voor sportbeoefening, kan je na inschrijving opvragen via "mijn profiel" (historiek en overzichten - mijn activiteiten - scrol naar onder). Let erop dat je het juiste gezinslid selecteert.
Gezin:
- Je wil 1 persoon in een activiteit inschrijven:
- dan kan je gemakkelijk via de account van de meerderjarige persoon zelf aanmelden en betalen.
- Je wil 2 of meer personen van hetzelfde gezin voor een activiteit inschrijven:
- meld je aan via de account van een van de ouders. Zo kan je door eenmaal aan te melden, inschrijven voor alle gezinsleden.
Checken: check na aanmelden of de gewenste gezinsleden in jouw "profiel" te zien zijn. Is dit niet het geval, dan kan je ze toevoegen of wijzigen via "gezinsleden". Als een gezinslid al in onze database bestaat, maar nog niet als gezinslid is toegevoegd op het profiel, dan kan je dit via "gezinslid koppelen" nog doen. Bij problemen: neem met ons contact op en wij checken de gegevens en de correcte gezinsrelaties.
Ouders > kinderen: enkel ouders kunnen inschrijven voor hun kinderen. Het koppelen of toevoegen van gezinsleden gebeurt dan ook vanaf de account van de ouder. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf als "ouder" worden gekenmerkt. Het gebruiken van foutieve gegevens kan zonder verwittiging rechtgezet worden. Bij misbruik kan dit leiden tot annulering van de aangevraagde activiteit(en) plus 5 euro administratiekosten.
- meld je aan via de account van een van de ouders. Zo kan je door eenmaal aan te melden, inschrijven voor alle gezinsleden.
- Inschrijvingsbewijs:
De bevestiging van inschrijving wordt steeds automatisch en direct gemaild na inschrijving en online betaling. Een correct mailadres in je account is dus belangrijk. Het bewijs kan je ook downloaden via “mijn profiel”. Deelnemers van een zwemcursus ontvangen ten laatste een dag na inschrijving ook een QR-toegangscode voor het zwembad per mail.
Klantfiche:
- Is een persoon die je wenst in te schrijven nog niet bekend bij ons? Maak dan eerst een nieuwe gebruiker aan (via tabblad Activiteiten > nieuwe gebruiker). Daarna kan deze rechtstreeks gebruiken of koppelen aan je gezin (zie hoger).
- Maak géén nieuwe account aan als je de laatste 5 jaar al eerder bij ons een activiteit volgde of een abonnement had bij Sportplus. Probeer steeds eerst aan te melden met je standaardaccount.
- Aanmelden voor een bestaand volledig of onvolledig account kan steeds met eID, waarna je gegevens kan aanpassen of winkelen.
Schoenmaat:
- In vakantiekampen voor kinderen waarbij rolschaatsen (inlineskates) worden gebruikt, kan de deelnemer gratis gebruikmaken van onze skates, als die niet over eigen rolschaatsen beschikt. Via "opties", selecteer je de juiste maat, zodat rolschaatsen voorbehouden worden voor de deelnemer. Ook voor kidsactiviteiten en diverse andere cursussen stellen we gratis rolschaatsen ter beschikking, maar dit enkel voor de eerste maand.
Starttijdstip van online inschrijvingen
- Het starttijdstip online is niet noodzakelijk hetzelfde als dat van inschrijvingen telefonisch.
Contact
PRAKTISCHE AFSPRAKEN INSCHRIJVINGEN |
ENKELE PRAKTISCHE AFSPRAKEN VOORAF
Om organisatorische redenen kan je NIET per fax of e-mail inschrijven. Alle inschrijvingen worden chronologisch opgenomen.
START VAN DE INSCHRIJVINGEN
Vanaf het online starttijdstip kan je voor de beschikbare plaatsen online inschrijven via https://vrijetijd.kortrijk.be.
Inschrijven (online, telefonisch of ter plaatse) betekent dat je akkoord gaat met de vermelde afspraken.
BETAALWIJZE
Online inschrijven is definitief na onmiddellijke online betaling via de beveiligde website (Visa, Visa Debit, Mastercard, Maestro, Bancontact). Je ontvangt een mail ter bevestiging. De bevestigingsbrief kan je na betaling eventueel nog downloaden.
ANNULERING
• Kosteloos annuleren kan op de dag van de inschrijving en de 3 daaropvolgende werkdagen.
• Bij annulering tot 14 dagen vóór de start van de activiteit (startdag niet inbegrepen) worden € 5 administratiekosten aangerekend. Het resterende bedrag storten we terug.
• Bij annulering binnen de 14 dagen vóór de start van of tijdens de activiteit (startdag niet inbegrepen) moet je het volledige bedrag betalen. Geen terugbetaling mogelijk.
IN GEVAL VAN ZIEKTE
In geval van ziekte verwittig je de dag zelf rechtstreeks de Sportdienst, JC Tranzit of het betreffende Wijkteam (contactgegevens: zie onderaan deze pagina) en bezorg je het doktersbriefje in de loop van de week. Als je minstens de helft van de periode ziek bent, kan terugbetaling pro rata aangevraagd worden.
VERZEKERING
Alle deelnemers zijn verzekerd tegen ongevallen tijdens de activiteit (medische kosten en burgerlijke aansprakelijkheid).
FISCAAL ATTEST
Fiscale attesten (voor deelnemers jonger dan 14 jaar) van het voorgaande kalenderjaar kan je via je profiel in onze webshop downloaden. Log in op onze webshop, ga naar mijn profiel, klik daarna op historiek en overzichten en bij ‘selecteer het gewenste overzicht’ kies fiscale attesten.
TUSSENKOMSTEN
Ziekenfonds
- Het ingevulde attest kan je online opvragen onder Mijn Profiel > Mijn Activiteiten en bezorgen aan je mutualiteit.
De specifieke voorwaarden vind je terug op de website van jouw mutualiteit.
UiTPAS ZuidWest kansentarief
Beschik je over een UiTPAS van de regio ZuidWest? Dan kan je het nummer van je UiTPAS ingeven in de webshop waardoor je een grote korting krijgt. Achteraf kan de korting niet meer toegekend worden.
- Meer info via www.kortrijk.be/uitpas
Heb je vragen? Contacteer ons