Administratief medewerker

Gepubliceerd op Woensdag 08 oktober 2025

 

C1-C3 | Voltijds en deeltijds| tijdelijk en vast | stad en OCMW Kortrijk

Onze administratieve medewerkers in stad en OCMW Kortrijk hebben heel wat talenten. Ze zijn gemotiveerd om  klanten een efficiënte en kwalitatieve dienstverlening aan te bieden, of dat nu inwoners, bezoekers of collega’s zijn. Ze werken graag samen, maar ze zijn ook zelfstandig. Ze leren graag bij en staan open voor vernieuwing. Ze communiceren professioneel en houden rekening met anderen. 

Onze administratief medewerkers zijn divers. De ene is een ster aan de balie. Geen vraag is te veel, met een glimlach wordt de klant verder geholpen. De ander is een kei in cijfers. Tabellen opmaken, facturen verwerken, budgetten bijhouden, … met oog voor detail wordt alles tot in de puntjes afgewerkt. Terwijl de ene het fantastisch vindt om elke dag creatief uitgedaagd te worden en flexibel te moeten denken, is de ander net heel goed in het consequent afwerken van taken die heel veel concentratie vragen. We hebben die diversiteit nodig.

Herken je je in deze veelzijdigheid? Dan is een job als administratief medewerker in Kortrijk misschien wel iets voor jou. 

verschillende administratieve medewerkers

Wat zijn je verantwoordelijkheden? 

Je taken en verantwoordelijkheden variëren volgens het team waar je terechtkomt. We geven hieronder voorbeelden van wat de job zou kunnen inhouden: 

  • Je staat in voor administratieve ondersteuning. Bijvoorbeeld briefwisseling verzorgen, documenten opmaken, reservaties beheren, bestellingen uitvoeren, facturen verwerken, enzovoort.

  • Je onthaalt bezoekers/cliënten/collega’s en informeert hen of helpt hen verder. Je bemant de telefooncentrale en beantwoordt vragen die per mail of chatbox binnenkomen.

  • Je beheert dossiers door bijvoorbeeld aanvragen te verwerken en de klant hierover te informeren. Je verzamelt de nodige documenten voor een dossier dat moet ingediend worden. Je controleert dossiers en onderneemt stappen als er zaken ontbreken. Je zoekt wetgeving op en kan reglementen interpreteren en toepassen.

  • Je werkt zeer vlot met Microsoft en je beheerst de verschillende digitale systemen waarmee binnen de organisatie en het team gewerkt wordt. 

  • Je werkt polyvalent mee aan diverse opdrachten die verwacht of onverwacht op je pad komen. Bijvoorbeeld het organiseren van overlegmomenten of infosessies, het regelen van catering, het overnemen van een shift van een collega, …

Elke dienst van stad en OCMW Kortrijk heeft administratieve medewerkers in het team. Het takenpakket, de werkplek en het uurrooster verschilt dus ook naargelang de plek waar iemand aan de slag gaat. Tijdens het eerste deel van de selectieprocedure focussen we op algemene competenties die we van al onze administratief medewerkers verwachten. Pas in het tweede deel focussen we ons op een concrete vacature en de specifieke vaardigheden en talenten die daarbij horen. 

Wil jij wat inspiratie opdoen over de verschillende diensten van stad en OCMW Kortrijk? Neem dan een kijkje op www.kortrijk.be en https://www.kortrijk.be/werken-bij-kortrijk.

Aan de hand van deze selectieprocedure leggen we op regelmatige basis een wachtlijst aan van geschikte kandidaten die kunnen doorstromen naar specifieke jobinterviews. In de infobundel lees je alles over het verloop van deze selectieprocedure.

Neem de volledige infobundel goed door

 

Wat mag je van ons verwachten?

Vanuit de wervingsreserve komt je in aanmerking voor zowel voltijdse als deeltijdse contracten van zowel bepaalde als onbepaalde duur op (C1-C3)-niveau. Wat bieden we nog meer?

  • Mooi verlofpakket en flexibele uren.
  • Eindejaarspremie.
  • Maaltijdcheques (€7,50).
  • Gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding (€0,36/km).
  • Mogelijkheid tot fietslease.
  • Hospitalisatie- en groepsverzekering én aansluiting GSD-V.
  • Een fijne werkomgeving met veel ontwikkelingskansen en activiteiten.

We houden rekening met relevante ervaring uit je voorbije loopbaan (maximum 18 jaar). Anciënniteit uit de openbare sector of onderwijs kan je onbeperkt meenemen. Meer info over loon en voordelen.

Aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Je werkt nog niet bij stad of OCMW Kortrijk? 

  • Je hebt minstens een getuigschrift hoger secundair onderwijs. Je bezorgt dit document wanneer je slaagt voor de volledige procedure. 

    of 

  • Als je geen getuigschrift van het hoger secundair onderwijs hebt, kan je deelnemen als je slaagt voor een extra niveau- en capaciteitstest. (Dit gaat online door.) Heb je al eerder deelgenomen aan deze niveau- en capaciteitstest? Dan kan je hiervoor twee jaar vrijgesteld worden.

    Belangrijk:

    Heb je een niet erkend buitenlands diploma secundair onderwijs (of hoger)? Dan kan je enkel deelnemen via de optie van de extra niveau- en capaciteitstest. 

    Bij een concreet jobaanbod, vragen wij ook een uittreksel uit het strafregister. Dit dient blanco te zijn.

Je werkt al bij stad of OCMW Kortrijk? 

  • Je hebt een contract van onbepaalde duur en minstens 1 jaar niveau-anciënniteit op D-niveau (bij Kortrijk of een ander bestuur verworven). 

    of

  • Je bent momenteel tijdelijk aan de slag? Dan moet je voldoen aan de toelatingsvoorwaarden van externe kandidaten.

     

Heb je interesse?

Solliciteren kan enkel online, nog tot en met 18 oktober 2025. Meer informatie over het verdere verloop van de selectie vind je in de infobundel.

Nu solliciteren

 

Heb je vragen? 

Je vindt een pak informatie over solliciteren bij Kortrijk, loon en voordelen, tips om je voor te bereiden op een selectiegesprek... bij de veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op met Leen Hooghe, de selectieverantwoordelijke voor deze procedure, via  vacatures@kortrijk.be of  056 27 85 03.

Bij Kortrijk staan we open voor de diversiteit van kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, leeftijd, seksuele voorkeur of eventuele handicap.