Deskundige IT Servicedesk

Gepubliceerd op Donderdag 24 juli 2025

 

B1-B3 | Voltijds | Stad 

Als deskundige IT servicedesk heb je expertise m.b.t. beheer van IT infrastructuur, het technisch beheer van de software en andere IT vraagstukken. Je ondersteunt de IT dienstverlening binnen de organisatie met als doel de interne of externe werking en dienstverlening van de directies te garanderen en interne en klanten te ondersteunen en adviseren m.b.t. IT soft en hardware - problemen en vraagstukken .    

Expert technische installaties

Wat zijn je verantwoordelijkheden? 

  • Je bent het aanspreekpunt binnen jouw team of dienst.
  • Je staat in voor het beheren en autonoom afhandelen van meldingen en  taken die gerelateerd zijn aan jouw thema.
  • Je bewaakt een correcte toepassing van de regelgeving.
  • Je werkt vanuit je expertise mee aan projecten en opdrachten.
  • Je assisteert bij beleidsvoorbereidend werk binnen je team.

Belangrijk voor deze functie

  • Je hebt een brede IT-kennis en weet snel de oorzaak van technische problemen te achterhalen en op te lossen.
  • Je denkt mee met de gebruiker, biedt duidelijke ondersteuning en streeft naar een vlotte en efficiënte dienstverlening.
  • Je neemt initiatief, handelt meldingen zelfstandig af en voelt je verantwoordelijk voor een correcte opvolging.
  • Je communiceert helder en begrijpelijk, zowel mondeling als schriftelijk, en stemt je boodschap af op je doelgroep.

Neem de volledige infobundel goed door

 

Wat mag je van ons verwachten?

Wij voorzien een contract van onbepaalde duur op (B1-B3)-niveau. Wat bieden we nog meer?

  • Mooi verlofpakket, flexibele uren en telewerken.
  • Eindejaarspremie.
  • Maaltijdcheques (€7,50).
  • Gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding (€0,36/km)
  • Abonnement voor Mobit deelfietsen en mogelijkheid tot fietslease.
  • Hospitalisatie- en groepsverzekering én aansluiting GSD-V.
  • Een fijne werkomgeving met veel ontwikkelingskansen en activiteiten.

We houden rekening met relevante ervaring uit je voorbije loopbaan (maximum 18 jaar). Anciënniteit uit de openbare sector of onderwijs kan je onbeperkt meenemen. Meer info over loon en voordelen.

Aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Ben je een externe kandidaat? 

  • Je hebt een bachelordiploma of een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B (zie: Bijlage 2 | Vlaanderen.be) .
  • OF je hebt geen diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B, maar je  slaagt voor een online niveau- en capaciteitstest.

Ben je een interne kandidaat? 

  • Je hebt een contract onbepaalde duur en minstens 12 maand dienstanciënniteit en je bent niet lager ingeschaald dan B-niveau bij Stad of OCMW Kortrijk.
  • OF je hebt een contract van onbepaalde duur en minstens 1 jaar niveau-anciënniteit op C-niveau (bij Kortrijk of in een ander bestuur verworven).

Heb je interesse?

Solliciteren kan enkel online, nog tot en met 24 augustus 2025. Meer informatie over het verdere verloop van de selectie vind je in de infobundel.

Nu solliciteren

Heb je vragen? 

Je vindt een pak informatie over solliciteren bij Kortrijk, loon en voordelen, tips om je voor te bereiden op een selectiegesprek... bij de veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op met An Vanhoutteghem, de selectieverantwoordelijke voor deze procedure, via vacatures@kortrijk.be of  056 27 85 73.

Bij Kortrijk staan we open voor de diversiteit van kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, leeftijd, seksuele voorkeur of eventuele handicap.