B1-B3 | Voltijds | Vast | Stad Kortrijk
Als Coördinator Ontmoetingscentra geef je leiding aan de medewerkers die instaan voor de exploitatie en ondersteuning van de Kortrijkse ontmoetingscentra. Je coördineert de dagelijkse werking, begeleidt en coacht de medewerkers van het logistieke en technische team en zorgt voor een efficiënte taakverdeling en opvolging. Samen met OC-raden en collega’s bouw je aan een dynamisch cultureel ecosysteem waarin gemeenschapsvorming, cultuurspreiding en -participatie centraal staan.
Je bent het inhoudelijke aanspreekpunt voor de exploitatie en gebouwenbeheer van de ontmoetingscentra en vormt een team met een collega-coördinator, die de leiding heeft over de administratie en de programmatie van de ontmoetingscentra.
Jullie fungeren elk als gezicht van enkele van de ontmoetingscentra en bent in die hoedanigheid het aanspreekpunt voor externen (OC-raad, etc.) van die ontmoetingscentra.

Wat zijn je verantwoordelijkheden?
- Leiding geven en coördineren: Je stuurt het logistieke en technische team in de ontmoetingscentra aan, zorgt voor een efficiënte werkplanning en stimuleert samenwerking en ontwikkeling binnen het team.
- Beleidsuitvoering en optimalisatie: Je vertaalt beleidsdoelstellingen naar de praktijk, volgt processen op en implementeert verbeteringen in exploitatie en vrijwilligerswerking.
- Projectwerking en inhoudelijke dossiers: Je werkt aan projecten binnen je domein, ondersteunt programmatie en OC-raden, en beheert budgetten en werkingsmiddelen.
- Netwerk en expertiseontwikkeling: Je bouwt een breed netwerk uit, onderhoudt externe contacten en vertegenwoordigt de ontmoetingscentra in overlegstructuren.
Neem de volledige infobundel goed door
Wat mag je van ons verwachten?
Wij voorzien een contract van onbepaalde duur op B1-B3-niveau. Wat bieden we nog meer?
- Mooi verlofpakket, flexibele uren en telewerken.
- Eindejaarspremie.
- Maaltijdcheques (€7,50).
- Gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding (€0,36/km)
- Abonnement voor Mobit deelfietsen en mogelijkheid tot fietslease.
- Hospitalisatie- en groepsverzekering én aansluiting GSD-V.
- Een fijne werkomgeving met veel ontwikkelingskansen en activiteiten.
We houden rekening met relevante ervaring uit je voorbije loopbaan (maximum 18 jaar). Anciënniteit uit de openbare sector of onderwijs kan je onbeperkt meenemen. Meer info over loon en voordelen.
Aan welke voorwaarden moet je voldoen?
Ben je een externe kandidaat?
- Je hebt een bachelordiploma of een masterdiploma of een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B (zie: Bijlage 2 | Vlaanderen.be) en je hebt minstens 2 jaar ervaring in leidinggeven of het trekken of coördineren van een project.
- OF Je hebt geen diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B, maar je slaagt voor een online niveau- en capaciteitstest én je hebt minstens 2 jaar ervaring in leidinggeven of het trekken of coördineren van een project.
Ben je een interne kandidaat?
- Je hebt een contract van onbepaalde duur met minstens 12 maand dienstanciënniteit en je bent niet lager ingeschaald dan B-niveau bij Stad of OCMW Kortrijk.
- OF je hebt een contract onbepaalde duur en minstens 1 jaar niveau-anciënniteit op C-niveau (bij Kortrijk of in een ander bestuur verworven).
Heb je interesse?
Solliciteren kan enkel online, nog tot en met 29 oktober 2025. Meer informatie over het verdere verloop van de selectie vind je in de infobundel.
Heb je vragen?
Je vindt een pak informatie over solliciteren bij Kortrijk, loon en voordelen, tips om je voor te bereiden op een selectiegesprek... bij de veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zocht? Neem dan contact op met Lies Decock, de selectieverantwoordelijke voor deze procedure, via vacatures@kortrijk.be of 056 27 85 73.
Bij Kortrijk staan we open voor de diversiteit van kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, leeftijd, seksuele voorkeur of eventuele handicap.