Mailing gebruikers webshop

Banner webshop vrije tijd

Voor de meesten is inschrijven via onze webshop een fluitje van een cent, maar om eventuele oneffenheden in het parcours te dempen, volgt hier een kleine reeks vaak gestelde vragen en antwoorden daarop.

 

Tip: laat je helpen door onze starttips in de webshop of door onze instructiefilmpjes op YouTube.

Tip: personen die willen zien hoe het inschrijven kan verlopen, kunnen zich vrijblijvend eens in een virtuele activiteit inschrijven. Dit zijn 23test5a (gratis) en 23test6a (met betaling € 0,1).

Tip: De inschrijvingscodes in de onlinebrochure zijn aanklikbaar en brengen je rechtstreeks naar de activiteit die je wil reserveren.

 

Je vindt onze webshop via https://vrijetijd.kortrijk.be (of sport.kortrijk.be).

 

We blijven erop hameren: neem je voorzorgen en test al of alles voor jou en je gezin op punt staat. Lukt het niet zo goed, laat ons helpen en neem contact op. Let er ook op dat je steeds met het ouderlijk account aanmeldt en vandaar je kind als gezinslid inschrijft (zie: richtlijnen fiscale attesten).

Rechtstreeks met het account van je kind aanmelden, kan tot gevolg hebben dat je geen fiscaal attest kinderopvang kan bekomen!

 

NIEUW! > De wachtrij

Anders dan vroeger start de wachtrij maar kort voor 19 uur. Het heeft dus geen zin om lang vooraf voor je scherm plaats te nemen. Pas om 19 uur krijg je een rangnummer toebedeeld, los van het tijdstip waarop je in de wachtrij aansloot. Op dat ogenblik zie je een inschatting van de tijd tot je kan aanmelden.

Je kan er ook voor kiezen een mail te krijgen als je aan de beurt bent. Als je de mail krijgt, dan heb je nog 10 minuten je aan te melden.

 

Ik heb nog nooit aangemeld, help!

Bekijk onze onze starttips in de webshop.

Wees voorbereid en ga nu al naar https://vrijetijd.kortrijk.be. Check of het aanmelden voor jou lukt. 

Alle verplichte velden van jouw klantfiche én die van gekoppelde gezinsleden dienen ingevuld te zijn. Toevoegen/aanpassen kan zonder aanmeldgegevens, als je aanmeldt met je eID of met de Itsme app.

Geheel nieuwe klanten - nog nooit in aanraking gekomen met stadsaanbod - kunnen aanmelden met behulp van hun eID-kaart of met de Itsme app. Vervolgens moet je je account vervolledigen in de webshop zelf. ILukt dat niet, neem dan contact op via sportdienst@kortrijk.be.

 

Ik ken mijn wachtwoord niet.

Klik op Inloggen en vervolgens op 'wachtwoord vergeten?'. Je ontvangt een mail met een link waarmee je het wachtwoord kan aanpassen.

 

Ik ken mijn gebruikersnaam niet.

Klik op Inloggen en vervolgens op 'wachtwoord vergeten?'. Vul voornaam-naam en email in. Dit mailadres moet bij ons bekend zijn. Je ontvangt een mail met een link om je wachtwoord aan te passen. Hierin staat tevens jouw gebruikersnaam.

 

Ja, maar die link werkt niet?

In sommige tekstberichten zijn links niet aanklikbaar en moet je de link kopiëren en plakken in de adresbalk van je webbrowser.

 

Ook als ik klik op de aanklikbare link, werkt het niet.

De activeringslink blijft slechts 15 minuten geldig. Daarna zal je opnieuw via 'wachtwoord vergeten' in de webshop moeten gaan.

 

Ik ontvang geen mail.

Je account bestaat wel, maar er is geen mailadres of correct mailadres in de klantfiche opgenomen. De webshop meldt bij het aanvragen van een wachtwoord 'gebruiker niet gekend'.

Toevoegen/aanpassen kan als je aanmeldt via eID of Itsme.

 

'Account bestaat al':

… Je kan dan ook geen nieuwe account aanmaken. Dit zou ervoor zorgen dat je historiek (inschrijvingen, reserveringen, abonnementen, fiscale attesten…) niet bekend is op je nieuwe account. Sowieso zal een volledig aangemaakte account niet dubbel kunnen ingesteld worden. Toevoegen/aanpassen zonder aanmeldgegevens kan als je aanmeldt via eID of Itsme.Vervolgens vervolledig je je account in de webshop zelf.

 

Moet ik voor elk gezinslid apart aanmelden?

Meld aan met je ouder-account om je kind in te schrijven! Lees de nieuwe richtlijnen voor aanmelden in de webshop om volgend voorjaar een fiscaal attest kinderopvang (-14 jarigen) te bekomen.

Via de account van één van de ouders is het mogelijk om gezinsleden te koppelen of toe te voegen. Check even in “Mijn profiel” onder “Relaties” of gezinsrelaties zijn gekoppeld. Hier kan je ook nieuwe relaties toevoegen of reeds bestaande koppelen.

Meld aan via de ouderlijke account en kies na het aanklikken van de gewenste activiteit het gezinslid aan dat je wenst in te schrijven. Voeg dit toe aan de winkelwagen. Je kan vervolgens weer een ander gezinslid inschrijven.

Eens alles in de winkelwagen, kan je de winkelwagen in een keer betalen.

 

Hoe kan ik betalen?

 

Betalen gebeurt steeds online via het beveiligde betaalplatform EnvisoPay. Zorg dat je je betaalkaart en kaartlezer bij de hand hebt, of betaal via de bancontact-app.

Een inschrijving of aankoop via de webshop is enkel geldig bij volledig afgewerkte betaling. De EnvisoPay-site zal jouw betaling bevestigen en een bevestigingsmail wordt vanuit de webshop toegestuurd.

Let wel: geen betaling = geen inschrijving.

 

Belangrijk: Wil je terugkeren naar de shop of naar het winkelmandje, of wil je de betaling onderbreken, klik dan eerst in het betaalplatform de knop 'annuleren'. Alleen op die manier zal je je inschrijving of aankoop kunnen hernemen of wijzigen!



Ga naar de folder of Ga naar de webshop 

Succes!

Team Sport

 

Stad Kortrijk | Team Sport | Bad Godesberglaan 22 | 8500 Kortrijk

Info: kortrijk.be/sportfacebook.com/sportkortrijk| Contact: kortrijk.be/sportdienst | Shop: vrijetijd.kortrijk.be

 

Nog vragen?

Nood aan persoonlijke begeleiding?

Mail naar
sportdienst@kortrijk.be of geef een seintje via 056 27 80 00. 

Enkele database-opmerkingen:

  • Kortrijkzanen – tenzij bestaande klanten – zijn niet langer automatisch opgenomen in de database, omwille van GDPR-richtlijnen. Dat betekent dat nieuwe Kortrijkzanen een nieuwe klant dienen aan te maken en kunnen koppelen aan het gezin;
  • Ook zijn klanten die 5 jaar inactief zijn geweest, verwijderd uit de database. Dit geldt niet voor ouders die in die periode hebben ingeschreven voor hun kinderen, zonder daarom zelf een activiteit te hebben gevolgd;
  • Er zijn geen dubbele klantfiches meer van kinderen uit gescheiden gezinnen, m.a.w. het adres is steeds het domicilieadres. Mits toestemming van beide ouders kan een tweevoudig mailadres opgenomen worden op de klantfiche van het kind zodat beide ouders alle mailcommunicatie ontvangen. Bij inschrijven via de webshop wordt het mailadres van de aanmelder gebruikt. Meer uitleg? Contacteer ons via mail of telefoon.