Mailing gebruikers webshop

webshop vrije tijd

Voor de meesten is inschrijven via onze webshop een fluitje van een cent, maar om eventuele oneffenheden in het parcours te dempen, volgt hier een kleine reeks vaak gestelde vragen en antwoorden daarop.

Tip: laat je ook zeker helpen door onze instructiefilmpjes op YouTube.

Tip: personen die willen zien hoe het inschrijven kan verlopen, kunnen zich vrijblijvend eens in een virtuele activiteit inschrijven. Dit zijn 20test5 (gratis) en 20test6 (met betaling € 0,1).

De inschrijvingscodes in de onlinebrochure zijn aanklikbaar en brengen je rechtstreeks naar de activiteit die je wil reserveren.

Je vindt onze webshop via https://vrijetijd.kortrijk.be (of sport.kortrijk.be).

Nieuw:

  • Kortrijkzanen – tenzij bestaande klanten – zijn niet langer automatisch opgenomen in de database, omwille van GDPR-richtlijnen. Dat betekent dat nieuwe Kortrijkzanen een nieuwe klant dienen aan te maken en kunnen koppelen aan het gezin;
  • Ook zijn klanten die 5 jaar inactief zijn geweest, verwijderd uit de database. Dit geldt niet voor ouders die in die periode hebben ingeschreven voor hun kinderen, zonder daarom zelf een activiteit te hebben gevolgd;
  • Er zijn geen dubbele klantfiches meer van kinderen uit gescheiden gezinnen, m.a.w. het adres is steeds het domicilieadres. Het mailadres kan wel nog afwijken. Meer uitleg? Contacteer ons via mail of telefoon.

De wachtrij

Maandagavond, je start de webshop en je belandt in een lange wachtrij. Laat de wachtrij gerust zelf aftellen, maar laat je browsersessie niet inactief worden.

Beweeg af en toe eens met de muis zodat de slaapstand niet intreedt. Open geen andere tabbladen op je browser. Sommige browsers zetten daarmee het tabblad met de webshop en wachtrij inactief.

Ik heb nog nooit aangemeld, help!

Wees voorbereid en ga nu al naar https://vrijetijd.kortrijk.be. Check of het aanmelden voor jou lukt.

Alle verplichte velden van jouw klantfiche én die van gekoppelde gezinsleden dienen ingevuld te zijn. Toevoegen/aanpassen kan zonder aanmeldgegevens, als je aanmeldt met je eID of met de Itsme app..

Geheel nieuwe klanten - nog nooit in aanraking gekomen met stadsaanbod - kunnen een account maken o.a. met hun eID-kaart of met de Itsme app. Lukt dat niet, neem dan contact op via sportdienst@kortrijk.be.

Ik ken mijn wachtwoord niet.

Klik 'wachtwoord vergeten?' in de aanmeldmethode “Gebruikersnaam” aan. Je ontvangt een mail met een link waarmee je het wachtwoord kan aanpassen.

Ja, maar die link werkt niet?

In sommige tekstberichten zijn links niet aanklikbaar en moet je de link kopiëren en plakken in de adresbalk van je webbrowser.

Ook als ik klik op de aanklikbare link, werkt het niet.

De activeringslink blijft slechts 15 minuten geldig. Daarna zal je opnieuw via 'wachtwoord vergeten' in de webshop moeten gaan.

Ik ontvang geen mail.

Je account bestaat wel, maar er is geen mailadres of correct mailadres in de klantfiche opgenomen. De webshop meldt bij het aanvragen van een wachtwoord 'gebruiker niet gekend'.

Toevoegen/aanpassen kan als je aanmeldt via eID of Itsme.

'Account bestaat al':

… Je kan dan ook geen nieuwe account aanmaken. Dit zou ervoor zorgen dat je historiek (inschrijvingen, reserveringen, abonnementen, fiscale attesten…) niet bekend is op je nieuwe account. Sowieso zal een volledig aangemaakte account niet dubbel kunnen ingesteld worden. Toevoegen/aanpassen zonder aanmeldgegevens kan als je aanmeldt via eID of Itsme.

Gebruikersnaam

De keuze van een gebruikersnaam is vrij. Veel bestaande gebruikers hebben  een standaardgebruikersnaam, d.i. de eerste 2 karakters van de naam, eerste 2 karakters van de voornaam, geboortedatum (ddmmjjjj), vb. Pieter Janssens geboren op 21/03/2001 = JAPI21032001

Pfff!

We blijven erop hameren: neem je voorzorgen en test nù al of alles voor jou en je gezin op punt staat. Lukt het niet zo goed, laat ons helpen en neem contact op. 

Foutieve persoonsgegevens aanmaken of gebruiken bij inschrijving geeft aanleiding tot annulering met administratieve kost!

 

Moet ik voor elk gezinslid apart aanmelden?

Neen, dat hoeft niet, via de account van één van de ouders is het mogelijk om gezinsleden te koppelen of toe te voegen. Check even in “Mijn profiel” onder “Relaties” of gezinsrelaties zijn gekoppeld. Hier kan je ook nieuwe relaties toevoegen of reeds bestaande koppelen.

Meld aan via de ouderlijke account en kies na het aanklikken van de gewenste activiteit het gezinslid aan dat je wenst in te schrijven. Voeg dit toe aan de winkelwagen. Je kan vervolgens weer een ander gezinslid inschrijven.

Eens alles in de winkelwagen, kan je de winkelwagen in een keer betalen.

Hoe kan ik betalen?

Betalen gebeurt steeds online via het beveiligde betaalplatform Ingenico. Zorg dat je je betaalkaart en kaartlezer bij de hand hebt.

Een inschrijving of aankoop via de webshop is enkel geldig bij volledig afgewerkte betaling. De Ingenico-site zal jouw betaling bevestigen en een bevestigingsmail wordt vanuit de webshop toegestuurd.

Let wel: geen betaling = geen inschrijving.

Belangrijk: Wil je de betaling onderbreken, gebruik in het betaalplatform de knop 'annuleren'. Alleen op die manier zal je je inschrijving of aankoop kunnen hernemen of wijzigen.

Folder Vakantiekampen Herfst-Kerst-Krokus

Ga naar de webshop

Nog vragen?

Nood aan persoonlijke begeleiding?

Mail naar sportdienst@kortrijk.be of geef een seintje via 056 27 80 00.