Ondernemen in de huidige onzekere tijden vraagt om verder te kijken dan korte termijn rendement. Steeds meer bedrijven ontdekken dat échte veerkracht ontstaat wanneer ze inzetten op waardecreatie die duurzaam standhoudt. Rendabiliteit en toekomstgerichtheid hoeven daarbij geen tegenpolen te zijn – ze versterken elkaar juist.
Tijdens deze inspiratiesessie verkennen we hoe ondernemingen in turbulente tijden sterker en wendbaarder worden en strategisch voordeel kunnen realiseren door te focussen op the ability to sustain: het vermogen om waarde te creëren die blijft, voor vandaag én voor de generaties van morgen.
We combineren academische inzichten met drie inspirerende praktijkgetuigenissen, zodat je concrete handvatten en frisse ideeën meekrijgt om je eigen organisatie toekomstgericht vorm te geven.
Programma
Door Kurt Ostyn, mede-oprichter marketingbureau Onnest
Keynote door Prof. Bart Henssen, Hoofd Center for Sustainable Entrepreneurship, Odisee Hogeschool
Met inzichten uit zijn werk met familiebedrijven en ondernemers, introduceert de spreker een krachtig denkkader voor waardecreatie in geopolitiek, economisch en maatschappelijk onzekere tijden. Hij vertrekt vanuit drie niveaus van organisatieontwikkeling – van reactieve reflexen (1.0), via strategische transformatie (2.0), naar systemische transitie (3.0). Aan de hand van wetenschappelijke inzichten biedt hij ondernemers houvast én uitdaging om hun organisatie toekomstklaar te maken.
Kurt Ostyn gaat samen met het publiek in gesprek met ondernemers over waarom en hoe zij hun business veerkrachtig en toekomstbestendig maken.
KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
E. Sabbelaan 53
8500 Kortrijk