Winst die blijft - Hoe waarde creëren in onzekere tijden

  • Lezing of congres
  • Samenleving

Ondernemen in de huidige onzekere tijden vraagt om verder te kijken dan korte termijn rendement. Steeds meer bedrijven ontdekken dat échte veerkracht ontstaat wanneer ze inzetten op waardecreatie die duurzaam standhoudt. Rendabiliteit en toekomstgerichtheid hoeven daarbij geen tegenpolen te zijn – ze versterken elkaar juist.


Tijdens deze inspiratiesessie verkennen we hoe ondernemingen in turbulente tijden sterker en wendbaarder worden en strategisch voordeel kunnen realiseren door te focussen op the ability to sustain: het vermogen om waarde te creëren die blijft, voor vandaag én voor de generaties van morgen.



  • Hoe vergroot je de wendbaarheid van je (familiale) onderneming zonder je kernwaarden te verliezen?

  • Hoe versterk je de weerbaarheid van je organisatie tegen FUD – fear, uncertainty & doubt?

  • Hoe creëer je strategisch voordeel door duurzame keuzes in kosten, opbrengsten en risicobeheersing?


We combineren academische inzichten met drie inspirerende praktijkgetuigenissen, zodat je concrete handvatten en frisse ideeën meekrijgt om je eigen organisatie toekomstgericht vorm te geven.



Programma



  • Welkom en intro


Door Kurt Ostyn, mede-oprichter marketingbureau Onnest



  • Winst die blijft - Hoe waarde creëren in onzekere tijden?


Keynote door Prof. Bart Henssen, Hoofd Center for Sustainable Entrepreneurship, Odisee Hogeschool


Met inzichten uit zijn werk met familiebedrijven en ondernemers, introduceert de spreker een krachtig denkkader voor waardecreatie in geopolitiek, economisch en maatschappelijk onzekere tijden. Hij vertrekt vanuit drie niveaus van organisatieontwikkeling – van reactieve reflexen (1.0), via strategische transformatie (2.0), naar systemische transitie (3.0). Aan de hand van wetenschappelijke inzichten biedt hij ondernemers houvast én uitdaging om hun organisatie toekomstklaar te maken.



  • Panelgesprek


Kurt Ostyn gaat samen met het publiek in gesprek met ondernemers over waarom en hoe zij hun business veerkrachtig en toekomstbestendig maken.



  1. Caroline Vercauteren - BonMush

  2. Wouter Noterman - Atelier Noterman

  3. Céline Dewaele - Deceuninck



  • Netwerkdrink en infomarkt

Wanneer

tot

Locatie

KU Leuven Campus Kulak Kortrijk
E. Sabbelaan 53
8500 Kortrijk

Prijs

Basistarief: € 75

Leeftijd

18+

Reservaties

Links

https://puc.kuleuven.be

Organisatie

PUC - KU Leuven Continue
Winst die blijft - Hoe waarde creëren in onzekere tijden