CAPACITEIT 

Zaal Depart heeft een maximumcapaciteit van 1125 man (2 personen / m² netto). Halve zaal Depart een max van 562 man (2 personen / m² netto). 

PODIUM

Zaal Depart bouwt standaard voor een feest een podium van 6*3 met daarop een DJ booth van 4*1m, beide afgerokt met zwart doek. Achter het podium hangt een zwart doek van 10m. Op de dj booth voorzien we een dj set (Pioneer DJMA9 + 2 CDJ3000 NXS2) met twee monitors, aangesloten op het audiosysteem.

AUDIOTECHNIEKEN 

Zaal Depart heeft een eigen audiosysteem. Het maximum volume is 100db Laeq60m. 

Hoofdsysteem:

2 x 6 speakers L-acoustics Kara II
4 x L-acoustics SB28
Infill: 
2 x L-acoustics Arcs Focus
2 x L-acoustics SB18
Versterkers: 
4 x L-acoustics LA8
Extra materiaal 
Monitorset
Midas M32r + DL32 digitale mixer
4 kanaals mixer, 12 kanaals mixer
Microset: bekabeld en draadloos
10eazy db meter
Opgelet: vanaf 8 juni tot en met 9 oktober hangt er geen audio installatie in zaal Depart. Voorzie zelf of via een externe partner de gepaste installatie voor jouw event. Indien gewenst is een vereenvoudigde audio van max 4 mackies beschikbaar.

LICHTTECHNIEKEN 

Zaal Depart heeft een vaste lichtset, voldoende om de volledige zaal van de nodige lichteffecten te voorzien. De cablage naar de trussen loopt vast en er is een patchkast voorzien in de nis aan garage B.
• 40 JB Systems Challenger Wash
• 16 JB Systems Challenger BSW
• 10 QLed QR5
• 1 Antari HZ500
• 1 Chamsys MQ80

BEDIENING 

Bediening van licht en audio is voor een feest standaard met technieker van Tranzit. Indien de organisator toch beroep wenst te doen op eigen licht en audiobediening is dit mogelijk na overleg met een technieker van Tranzit.

REGIE 

Wij bouwen de regie standaard naast het podium met de nodige kabelgoten tot aan de patchkast. Op aanvraag bouwen we de regie tegen de wand tegenover het podium of op de mezzanine. 

GLAZEN, HERBRUIKBARE BEKERS EN CATERINGMATERIAAL

Glazen zijn niet toegelaten bij feesten. Herbruikbaar cateringmateriaal is verplicht. Wijzelf, noch onze drankenleverancier voorzien in herbruikbaar materiaal. Het is aangewezen om een geschikte leverancier te zoeken om hierin te voorzien. 

VEILIGHEID EN PREVENTIE 

SECURITY
De organisator voorziet ten minste 2 professionele security voor zowel een halve zaal als voor een volledige zaal. We adviseren om aanvullend 2 mensen binnen het team aan te stellen om alert te blijven gedurende de volledige avond. Kortrijks Erkend Jeugdwerk dient gebruik te maken van 2 vrijwilligers belast met persoonscontrole. Meer info via Bewaking - ikorganiseer.be. 
MRAE 
Vanaf 1.500 personen moet er een MRAE (= hulpdienst) aangevraagd worden. Het is vrij aan de organisator om hier strenger in te zijn. 
SAFE PARTY ZONE 
Het gebruik van SPZ is een stadsgebonden regel dat verplicht toe te passen is op Kortrijks Erkend Jeudwerk. Safe Party Zone is een pakket dat veilig en aangenaam fuiven mogelijk maakt door gekende amokmakers en drugsdelinquenten de toegang tot fuiven te ontzeggen. Hierdoor staat het fuiven zelf voorop en moeten organisatoren, ouders & fuivers zich minder zorgen maken. Contactpersoon SPZ Niels Vercruysse (niels.vercruysse@kortrijk.be

MEUBILAIR

Er is heel wat in house materiaal beschikbaar om uw feest naar een hoger niveau te tillen. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen receptietafels, stoelen, en veel meer gereserveerd worden.

ADMINISTRATIEVE STAPPEN

  • De organisator dient zelf een Unisono aanvraag in voor het gebruik van de zalen
  • De organisator sluit zelf een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid af
  • De organisator dient zelf een aanvraag in via het evenementenloket van stad Kortrijk