1777 | Duizend vragen, één adres!

Wat is 1777?

1777 is de centrale voordeur van de stad en luistert naar al jouw vragen, voorstellen, opmerkingen en problemen. Onze virtuele assistent helpt je op weg om je vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.  

Hallo! Ik ben jouw virtuele assistent.
Om de virtuele assistent te gebruiken, moet je de functionele en analytische cookies accepteren en/of jouw ad-blocker deactiveren.
De cookie banner kan je aanpassen via de link in de footer onderaan de pagina.

Andere manieren om 1777 te bereiken

Overzicht 'Mijn meldingen'

Waarvoor kan je terecht bij 1777?

  • Melden van een kapotte straatlamp, sluikstort of zwerfvuil, slecht wegdek, verzakt voetpad
  • Openingstijden en het maken van een afspraak
  • Evenementen van de stad
  • Vragen over je identiteitskaart, reispas ...
  • Info over premies (isolatie, verwarming, thuiszorg, hulp aan bejaarden, renovatiebegeleiding ...).
  • Als je het stadsbestuur of de stadsteams wilt bereiken.
  • Voorstellen om onze werking te verbeteren.
  • Een moeilijke brief, formulier of online toepassing van de stad. 

Aan onze balie:

Wat gebeurt er met jouw vraag?

We beantwoorden die zo snel mogelijk. In veel gevallen kan dit onmiddellijk, soms vraagt dit wat meer tijd. Indien nodig schakelen we je door naar het juiste team én de juiste persoon. 1777 staat in voor contact met alle diensten van de stad en het OCMW, maar ook met de politie, brandweer, Parko, De Vlaamse Waterweg, ... We houden je steeds op de hoogte van wat er gebeurt met jouw vraag.

Dankzij jouw vragen, opmerkingen en suggesties maken we werk van een betere stad.


Ombudsdienst

Ben je niet tevreden over de afhandeling van je melding en/of het antwoord dat je kreeg? Dan kan je steeds een beroep doen op onze interne klachtencoördinator. Hij zoekt binnen de stadsorganisatie actief naar een oplossing op basis van jouw informatie en de informatie van de betrokken dienst. Je kan de interne ombudsdienst bereiken op klachtenbehandeling@kortrijk.be.

Geraak je er toch niet uit met de interne klachtencoördinator? Dan kan je gratis een beroep doen op de bemiddeling van de Vlaamse Ombudsdienst, die onze partner is in een neutrale, onafhankelijke en oplossingsgerichte bemiddeling.

Meer info over de interne ombudsdienst 

 Meldingen op kaart