Park Blauwe Poort

Doorniksesteenweg
8500 Kortrijk
België

Park Blauwe Poort

Extra informatie

NL

De geschiedenis van Park Blauwe Poort gaat terug tot in de 15de eeuw. In 1449 werd op deze plaats de Heerlijkheid van Steenbrugge gevestigd. Dit was de oorspronkelijke naam van de Blauwe Poort. Op dezelfde plaats stond tot 1954 de hofstede Blauwe Poort. In datzelfde jaar werd er gebouwd en in 1960 werd het sfeervolle park aangelegd. Grote grasvelden nodigen uit om pleinspelen te houden of te sporten, maar evenzeer te verpozen.

F

L’histoire du Parc ‘Blauwe Poort’ remonte au 15e siècle. C’est à cet endroit qu’a été implantée en 1449 la ‘Heerlijkheid van Steenbrugge’, nom original de la ‘Blauwe Poort’. La ferme ‘Blauwe Poort’ y subsiste jusqu’en 1954. Des travaux de construction y sont entrepris la même année et le parc plein de charme voit le jour en 1960. De grandes pelouses invitent aux jeux et aux sports mais également à la détente.

E

The history of the Blauwe Poort (Blue Gate) Park goes back to the 15th century. In 1449, the manor of Steenbrugge (Stone Bridge) was established here. This was the Blauwe Poort’s original name. And until 1954, the Blauwe Poort manor was located in the same place. Building works were carried out that same year and, in 1960, the attractive park was laid out. Large expanses of lawn invite visitors to play games in the grass or to exercise, or to simply relax.

D

Die Geschichte des Park Blauwe Poort (Park „Blaues Tor“) geht zurück bis ins 15. Jahrhundert. 1449 wurde an dieser Stelle die Herrschaft Steenbrugge errichtet. Das war der ursprüngliche Name des Blauwe Poort. An derselben Stelle stand bis 1954 das Gehöft Blauwe Poort. Im selben Jahr wurde dort gebaut und 1960 wurde der stimmungsvolle Park angelegt. Große Rasenflächen laden zu Spiel und Sport ein, aber auch zum Relaxen.