CAPACITEIT 

Zaal Depart heeft een maximumcapaciteit van 1125 man (2 personen / m² netto). Halve zaal Depart een max van 562 man (2 personen / m² netto). 

PODIUM

Zaal Depart bouwt standaard voor een concert een podium 11 x 6 op 80cm. Zwart doek zowel links & rechts van, alsook achter het podium. Licht regie achter in de zaal + micro, xlr, schuko, statievenset. Opgelet: op onderstaande opstelling is er 1 nooduitgang geblokkeerd. Indien er verder geen aanpassingen zijn in de zaal, heeft dit geen invloed op de capaciteit in de zaal.

AUDIOTECHNIEKEN 

Zaal Depart heeft een eigen audiosysteem. Het maximum volume is 100db Laeq60m. 

Hoofdsysteem:

2 x 6 speakers L-acoustics Kara II
4 x L-acoustics SB28
Infill: 
2 x L-acoustics Arcs Focus
2 x L-acoustics SB18
Versterkers: 
4 x L-acoustics LA8
Extra materiaal 
Monitorset
Midas M32r + DL32 digitale mixer
4 kanaals mixer, 12 kanaals mixer
Microset: bekabeld en draadloos
10eazy db meter
Opgelet: vanaf 16 juni tot en met 14 oktober hangt er geen audio installatie in zaal Depart. Voorzie zelf of via een externe partner de gepaste installatie voor jouw event. Indien gewenst is een vereenvoudigde audio van max 4 mackies beschikbaar.

LICHTTECHNIEKEN 

Zaal Depart heeft een vaste lichtset, voldoende om de volledige zaal van de nodige lichteffecten te voorzien. De cablage naar de trussen loopt vast en er is een patchkast voorzien in de nis aan garage B.
• 40 JB Systems Challenger Wash
• 16 JB Systems Challenger BSW
• 10 QLed QR5
• 1 Antari HZ500
• 1 Chamsys MQ80

BEDIENING

Bediening van licht en audio is voor een concert standaard met technieker van Tranzit. Indien de organisator toch beroep wenst te doen op eigen licht en audiobediening is dit mogelijk na overleg met een technieker van Tranzit. 

VIDEOTECHNIEKEN 

Zaal Depart heeft een beperkte videoset.
• Beamer Barco WL8 
• Fastfold scherm
• Infinity witte backdrop voor projectie 11 x 7m
• 4 kanaals-videomixer
• Laptop voor wachtbeeld
• Monitors voor spreker
• Perfect cue (clicker/pointer)

Indien videotechnieken gewenst gelieve dit mee te geven aan de eventmanager.

GLAZEN, HERBRUIKBARE BEKERS EN CATERINGMATERIAAL

Glazen zijn niet toegelaten bij concerten. Herbruikbaar cateringmateriaal is verplicht. Wijzelf, noch onze drankenleverancier voorzien in herbruikbaar materiaal. Het is aangewezen om een geschikte leverancier te zoeken om hierin te voorzien. 

VEILIGHEID EN PREVENTIE 

SECURITY
De organisator voorziet ten minste 2 professionele security voor zowel een halve zaal als voor een volledige zaal. We adviseren om aanvullend 2 mensen binnen het team aan te stellen om alert te blijven gedurende de volledige avond. Kortrijks Erkend Jeugdwerk dient gebruik te maken van 2 vrijwilligers belast met persoonscontrole. Meer info via Bewaking - ikorganiseer.be. 
MRAE 
Vanaf 1.500 personen moet er een MRAE (= hulpdienst) aangevraagd worden. Het is vrij aan de organisator om hier strenger in te zijn. 

MEUBILAIR

Er is heel wat in house materiaal beschikbaar om uw feest naar een hoger niveau te tillen. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen receptietafels, stoelen, en veel meer gereserveerd worden.

ADMINISTRATIEVE STAPPEN

  • De organisator dient zelf een Unisono aanvraag in voor het gebruik van de zalen
  • De organisator sluit zelf een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid af
  • De organisator dient zelf een aanvraag in via het evenementenloket van stad Kortrijk