De Lijn - Aangepaste bediening van Kortrijk Station vanaf woensdag

Verschuivingen tussen busterminals 3 en 4 zorgen voor meer comfort voor reizigers en chauffeurs én voor meer veiligheid

Na grondige evaluatie en intensief overleg met de betrokken partners herziet De Lijn de bediening van het tijdelijk busstation in Kortrijk. Vanaf aanstaande woensdag gebeuren er meer bepaald een aantal verschuivingen tussen busterminals 3 en 4. Deze herschikking moet zorgen voor meer veiligheid en comfort. 

Bediening van busterminals 3 en 4 wijzigt vanaf woensdag 11 oktober

De Lijn bedient vanaf woensdag busterminal 3 in de Minister Tacklaan (thv de uitgang van het station) met de lijnen 1, 12, 13, 81, 82 en 83. Busterminal 4  in Minister Tacklaan (ter hoogte van de tunnel Doorniksewijk) wordt bediend door de lijnen 2, 15, 71, 72, 74, 75, 91, 92 en 93. Deze nieuwe regeling heeft onder meer voordelen voor reizigers die minder goed te been zijn en die willen reizen naar het AZ Groeninge. Zij kunnen vanaf woensdag vertrekken vanaf busterminal 3 die het dichtst bij het station gelegen is. De reizigersstromen zullen bovendien beter beheersbaar zijn wat de veiligheid en de werkomstandigheden voor de chauffeurs ten goede komt.

Meer info via www.delijn.be/kortrijk

De wijzigingen zullen ter plaatse aangeduid worden aan de hand van onder meer affiches en overzichtsborden. De informatie zal ook beschikbaar zijn via www.delijn.be/kortrijk.

 

Plan busstation

 

Opgemaakt op: 09/10/2017

Reactie toevoegen

Reacties

En nu zijn de mensen op de streeklijnen gekloot. Onmogelijk nu om 's ochtends mijn trein aansluitend te halen of 's avonds mijn bus aansluitend op mijn trein te halen!!! Dikke merci om de mobiliteit NOG MEER te verkloten.

Geen aanwijzing gezien aan de vorige halte van de 75....bijgevolg te laat geweten waar nieuwe stopplaats is en bus voor mijn neus zien wegrijden!

Mag ik De Lijn vriendelijk doch met zeer grote aandrang verzoeken vóór de winter een overdekte en voldoende ruime bushalte te voorzien aan busterminal 4, zodat reizigers die daar moeten wachten (al dan niet na een door de verre afstand van het station gemiste aansluiting) niet 10 jaar (zo lang duren de werken !!!) in de regen hoeven te staan !

Door een productiefout bij de aannemer konden de schuilhuisjes niet tijdig geleverd worden. De stad en De Lijn zochten een noodoplossing en brengen schuilhuisjes over van plaatsen die omwille van werken momenteel niet kunnen bediend worden door De Lijn. De plaatsing van deze schuilhuisjes zorgt voor hinder voor de reizigers. Daarom werd in overleg met de aannemer en De Lijn beslist om de schuilhuisjes te plaatsen tijdens de herfstvakantie.

Ik dank u voor het snelle antwoord en de oplossing. Kan u me ook meedelen of chauffeurs op de tijdelijke terminals informatie krijgen over de treinvertragingen zodat zij (net als vroeger) aansluiting kunnen voorzien voor de reizigers met vertraging? Na 7 werkdagen was ik al 3 (!) keer in dit geval. Waar ik mijn aansluiting vroeger nog kon halen door te lopen, is dit door de grote afstand tussen het station en busterminal 4 onmogelijk geworden.

Normaal krijgen de chauffeurs net als vroeger de info over treinvertragingen door. Voor een volledig antwoord neemt u best contact op met De Lijn via www.delijn.be of via 070 220 200 (betalend nummer).