Sport Online - Veelgestelde vragen

> Naar webshop

 


HOE WERKT HET?

Activiteiten  -  Abonnementen/tickets  Reserveren

Activiteiten

Je kan de activiteiten eenvoudig inkijken, maar om in te schrijven moet je aanmelden.


Hoe inschrijven voor een activiteit?

  1. Klik op de activiteit om hiervoor te kunnen inschrijven.
  2. Selecteer bij elke activiteit de in te schrijven gezinsleden.
  3. Verzamel de gewenste activiteiten in je winkelmandje.
  4. Betaal online met Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard.

! Geen betaling = geen inschrijving

Abonnementen

Online een abonnement aankopen(*1) of verlengen, kan nadat je bent aangemeld. Ook hier is online betaling vereist.

  • "Verlengen is het vernieuwen van een identiek abonnement. Dat gebeurt via "mijn abonnementen/abonnement verlengen".
  • Studenten (Kortrijkse hogeschool & Kortrijkse universiteit) worden aangemoedigd om hun abonnement online aan te kopen of te verlengen. Studentennummer en kortingcode zijn verplicht (meer info)
  • (*1) Beurtenkaarten en abonnementen voor het zwembad kunnen niet online aangekocht worden, enkel verlenging hiervan is online mogelijk.

 

Reserveren

Een zaalbezetting raadplegen of een plaatsje reserveren met je Sportplusabonnement: 

Info:

• Je moet aangemeld zijn om te kunnen reserveren. Je kan dan voor je eigen kaartnummer reserveren.
• Jouw reservering wordt steeds als optie gemarkeerd. Er is geen verschil met een definitieve reservering.
• Opnieuw reserveren kan pas na de speelbeurt.
• Gemaakte reserveringen kan je terugvinden in historiek > mijn reserveringen of op de bevestigingsmail.

 

ALGEMENE WERKWIJZE:

  1. Kies de gewenste sporttak en klik op "zoek"
  2. Reserveer door met de rechtermuisknop te klikken.

Opmerkingen buitentennis reserveren:

  • Tip -> druk de bevestigingsmail af en neem mee om je reservering te laten gelden in geval van discussie.

Opmerkingen binnentennis, badminton (vrije uren), tafeltennis reserveren:

  • Reserveren kan tot 12 uren op voorhand en maximaal vanaf 30 dagen op voorhand.
  • Korter op voorhand reserveren? Neem contact op via teL 056 27 80 00.
  • Sessies tot 18u worden toegestaan.

Opmerkingen badminton avondsessies:

  • Reserveer binnen de voorziene uren van de avondsessies
  • Let wel! Kies de juiste activiteit om binnen de voorziene uren te kunnen reserveren.
  • Een korte uitleg om reserveren in badminton-avondsessie te begrijpen:
    • Elke avondsessie wordt aangegeven met een bovenliggend infoblokje (donkerblauw met witte letters). Hierin is ook het correcte begin- en einduur weergegeven.
    • Daaronder zijn per badmintonveld vier reserveringsvlakjes voorzien.
    • Elk veld kan per sessie vier spelers opvangen die spelen van begin- tot einduur zoals aangegeven in het infoblokje.
    • Deze max. vier spelers per veld vullen hun reservering in op de vier reserveringsvlakjes.
    • Elk vlakje beslaat slechts een kwartier en elk vakje toont een ander aanvangsuur. Dit is slechts een theoretische weergave. Door de 15 minutenblokjes kunnen we ervoor zorgen dat (max.) vier spelers kunnen reserveren.
    • Uiteindelijk is elke reservering binnen de reserveringsvlakjes goed voor een speelbeurt van begin- tot einduur sessie zoals aangegeven in het infoblokje
    • Per centrum is een aparte activiteit voor badminton voorzien, bvb. "badminton Marke avond". Deze activiteit kan je selecteren in het vak activiteit

Opmerkingen basketbal individueel reserveren:

  • Reserveren kan tot 5 uren op voorhand en maximaal vanaf 7 dagen op voorhand.
  • Korter op voorhand reserveren? Neem contact op via teL 056 27 80 00.
  • Sessies tot 18u worden toegestaan.

> Naar webshop

 


AANMELDEN WEBSHOP LUKT NIET


Een checklist:

  1. Je hebt de stappen doorlopen zoals vermeld op de startpagina van de webshop?
    • Standaardwachtwoorden zijn niet meer van toepassing. -> In dit laatste geval werkt u via "wachtwoord vergeten"
  2. Je bekomt de melding "onbekende gebruiker".
    • U gebruikt niet hetzelfde mailadres in "wachtwoord vergeten" als vermeld staat in uw klantfiche -> gebruik het andere mailadres
    • Er is geen mailadres vermeld in uw klantfiche -> je kan niet aanmelden, ook niet via "wachtwoord vergeten". -> Meld aan met EID en pas uw gegevens aan.
  3. Je probeert een nieuwe account aan te maken, maar je krijgt de melding dat de gebruiker reeds bestaat?
    • Je kan geen dubbel aanmaken. Probeer de standaardgebruikersnaam en werk via "wachtwoord vergeten" of meld aan met EID en pas uw gegevens aan.
  4. Je krijgt een andere melding?
    • Laat het ons weten. We kijken uw gegevens tijdens kantooruren zo spoedig mogelijk na.

Contact:Sportdienst Kortrijk/Sportplus vzw, Bad Godesberglaan 22, 8500 Kortrijk, sportdienst@kortrijk.be of tel. 056 27 80 00

> Naar webshop


TROUBLESHOOTING betalen & inschrijven

Afsluitdatum - Beveiligde betalingFoutmeldingen - Gezin - Inschrijvingsbewijs Fiscale attesten - Klantfiche - Schoenmaat - Starttijdstip van online inschrijvingen - Waardebon - Contact


 

Afsluitdatum:

  • inschrijvingen via web worden afgesloten vóór de startdatum van een vakantiekamp op vrijdag 00:00u en 1 dag vóór de startdatum voor andere activiteiten.

Beveiligde betaling:

  • De transacties die worden verricht op de webshop, worden beveiligd door het betaalsysteem Ingenico (http://www.ingenico-solutions.be/nl). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
  • De inschrijving ontstaat enkel door het uitvoeren van de betaling online via de webshop. Geen betaling = geen inschrijving.
  • Problemen bij betaling kunnen veroorzaakt worden door een probleem bij het doorlinken naar jouw bankbetaalplatform. Tevens kan het dat jouw bank geen betalingen toestaat via smartphone of tablet.
  • Onmiddellijke online betaling vereist: houd je betaalkaart en digipass bij de hand!

Foutmeldingen:

  • Bij de startpagina "webshop":
    • Er verschijnt “onverwachte fout”: vernieuw het scherm of klik op een ander tabblad en opnieuw op het juiste tabblad.
    • Er verschijnt een andere pagina met vermelding "RCX": vernieuw dan best de pagina.
  • Bij aanmelden:
    • De gebruikersnaam is niet hoofdlettergevoelig, het wachtwoord is dat wel. Wanneer je kleine letters hebt getypt, probeer dan met hoofdletters. (info over aanmelden op introscherm van de webshop!)
  • Bij het aanvullen de klantfiche:
    • "De naam bestaat reeds": uw rijksregisternummer is al in onze database opgenomen. Probeer opnieuw aan te melden met de juiste account (meestal de standaardaccount 2 eerste letters naam en 2 eerste letters voornaam + geboortedatum DDMMJJJJ). Indien het probleem blijft bestaan, zal u contact moeten opnemen met de directie Sport om dit na te zien. Door aan te melden EID kan u bij een bestaand account rechtstreeks naar uw klantfiche zodat u deze kan aanpassen.
  • Bij inschrijving:
    • "De leeftijd komt niet overeen": de persoon die u wenst in te schrijven is te jong of te oud om deel te nemen.
      Als u voor vakantiekampen of kidsactiviteiten aanmeldt als ouder, selecteer je het in te schrijven kind onder "kies gezinsleden" nadat u de activiteit hebt geopend: Enkel zo kan het systeem de leeftijd checken en de correcte deelnemer inschrijven.
    • "Deze persoon is reeds ingeschreven": een vorige poging tot inschrijving wordt tijdelijk bewaard. De inschrijving is niet effectief en je zal dit pas later opnieuw kunnen proberen. Indien dit te lang duurt, neem contact op met de sportdienst (sportdienst@kortrijk.be)
  • Bij betaling:
    • Ben je een betaling aan het uitvoeren? Houd er dan rekening mee dat uw webshop-sessie (niet hetzelfde als betalingsessie) na 5 minuten vervalt, waardoor de melding "service unavailable" verschijnt. Indien u de betalingsgegevens volledig hebt ingevoerd, werden deze wellicht ook geregistreerd. Je kan dit checken door opnieuw aan te melden op de webshop en de gegevens in "mijn profiel" te checken. De beste controle is uiteraard online uw bankuittreksels checken of de betaling is gebeurd. Bij twijfel, neem je best contact op met de sportdienst (sportdienst@kortrijk.be)

 

Fiscale attesten:

Een fiscaal attest voor "kinderopvang" (voor kinderen tot 12 jaar), vind je voor het voorgaande jaar in "mijn profiel" (historiek en overzichten). Dit is het profiel van het kind zelf of dat van het gezinshoofd. Je kan het daar opvragen en afdrukken. Er worden niet langer automatisch attesten per post toegestuurd.

 

Gezin:

  • Je wenst 1 persoon in te schrijven:
    • dan kan je gemakkelijk via de account van de persoon zelf aanmelden en betalen;
  • Je wenst 2 of meer personen van hetzelfde gezin in te schrijven:
    • meld je aan via de account van een van de ouders. Zo kan je door eenmaal aan te melden, inschrijven voor alle gezinsleden.
      Checken: check na aanmelden of de gewenste gezinsleden in uw "profiel" te zien zijn. Is dit niet het geval, dan kan je ze toevoegen of wijzigen via "gezinsleden". Indien een gezinslid reeds in onze database bestaat, maar nog niet als gezinslid is toegevoegd op het profiel, dan kan je dit via "gezinslid koppelen" nog doen. Bij problemen:  mail ons en wij checken de gegevens en de correcte gezinsrelaties.

      Ouders > kinderen: enkel ouders kunnen inschrijven voor hun kinderen. Het koppelen of toevoegen van gezinsleden gebeurt dan ook vanaf de account van de ouder. Het is niet de bedoeling dat kinderen zelf als "ouder" worden gekenmerkt. Het gebruiken van foutieve gegevens kan zonder verwittiging rechtgezet worden. Bij misbruik kan dit resulteren in annulering van de aangevraagde activiteit(en).

 

Inschrijvingsbewijs:

De bevestiging van inschrijving wordt steeds automatisch en direct gemaild na inschrijving en online betaling. Een correct mailadres in uw account is dus van belang. Het bewijs kan je ook downloaden via “mijn profiel” .

 

Klantfiche:

  • Is een persoon die je wenst in te schrijven nog niet bekend bij ons, dan kan je de gegevens toevoegen via "mijn gegevens".
  • Maak géén nieuwe account aan indien je reeds eerder bij ons een activiteit (sporten, zwemmen....) volgde of een abonnement had bij Sportplus. Probeer steeds eerst aan te melden met je standaardaccount. Alle Kortrijkzanen zijn reeds opgenomen in de klantendatabase. Ook zij hoeven geen nieuwe gebruikers aan te maken. (Meer info over aanmelden op het introscherm van de webshop).
  • Aanmelden voor een bestaand account kan steeds met EID, waarna u gegevens kan aanpassen of winkelen.

 

Schoenmaat:

  • In vakantiekampen voor kinderen waarbij rolschaatsen (inlineskates) worden gebruikt, kan de deelnemer gratis gebruik maken van onze skates, wanneer deze niet over eigen rolschaatsen beschikt. Via de "opties", selecteer je de juiste maat, zodat rolschaatsen voorbehouden worden voor de deelnemer. Ook voor kidsactiviteiten en diverse andere cursussen worden gratis rolschaatsen ter beschikking gesteld, maar dit enkel voor de eerste maanden.

 

Starttijdstip van online inschrijvingen

  • Het starttijdstip online is niet noodzakelijk hetzelfde als dat van inschrijvingen ter plaatse of telefonisch. 

 

Waardebon:

  • tijdens het online inschrijven zelf kan je een waardebon niet inbrengen. Je betaalt het volle bedrag online. Wél kan je je tegoed opvragen door de waardebon te bezorgen (ter plaatse of per post) aan Sportplus vzw, Bad Godesberglaan 22, 8500 Kortrijk. Let wel: je meldt het bedoelde gebruik van de waardebon onmiddellijk na je inschrijving aan de directie Sport, waarna we de waardebon inwachten. Vermeld zeker je rekeningnummer en naam begunstigde op de waardebon.

Contact

  • Sportplus vzw, Bad Godesberglaan 22, 8500 Kortrijk, tel. 056 27 80 00, sportdienst@kortrijk.be.
  • Voor activiteiten JC Tranzit: 056 27 73 40

 


VOORWAARDEN


 

ENKELE PRAKTISCHE AFSPRAKEN VOORAF

Om organisatorische redenen kan men NIET per fax of e-mail inschrijven. Alle inschrijvingen worden chronologisch genoteerd.

START VAN DE INSCHRIJVINGEN

Vanaf het online starttijdstip op vrijdagavond kan je voor een gedeelte van de beschikbare plaatsen online inschrijven via www.kortrijk.be/webshop.

De resterende plaatsen zijn beschikbaar vanaf zaterdag 9u.

Inschrijven (online, telefonisch of ter plaatse) betekent dat je akkoord gaat met de vermelde afspraken.

BETAALWIJZE

Online inschrijven is definitief na onmiddellijke online betaling via de beveiligde website (Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact). Je ontvangt een mail ter bevestiging en de bevestigingsbrief kan je na betaling downloaden.

ANNULERING

• Kosteloos annuleren kan op de dag van de inschrijving en de drie daaropvolgende werkdagen.

• Bij annulering tot 14 dagen vóór de start van de activiteit (startdag niet inbegrepen) worden € 5 administratiekosten aangerekend. Het resterende bedrag wordt teruggestort.

• Bij annulering binnen de 14 dagen vóór de start van of tijdens de activiteit (startdag niet inbegrepen) dient het volledige bedrag betaald te worden. Geen terugbetaling mogelijk.

IN GEVAL VAN ZIEKTE

In geval van ziekte verwittig je de dag zelf rechtstreeks de Sportdienst (056 27 80 00) en bezorg je het doktersbriefje in de loop van de week. Als je meer dan de helft van de periode ziek bent, kan terugbetaling pro-rata aangevraagd worden. In dit geval worden €5 kosten aangerekend. Indien gewenst kan je opteren voor terugbetaling in de vorm van een waardebon. In dit geval worden geen kosten aangerekend.

VERZEKERING

Alle deelnemers zijn verzekerd tegen ongevallen tijdens de activiteit (medische kosten en burgerlijke aansprakelijkheid).

FISCAAL ATTEST

Fiscale attesten (voor deelnemers jonger dan 12 jaar) van het voorgaande kalenderjaar kan je via je  profiel in onze webshop downloaden. Log in op onze webshop, ga naar mijn profiel, klik daarna op historiek en overzichten en bij ‘selecteer het gewenste overzicht’ kies fiscale attesten.

TERUGBETALINGEN

Mutualiteit

Het ingevulde attest kan je bekomen bij de sportdienst en bezorgen aan je mutualiteit.

De specifieke voorwaarden vind je terug op de website van jouw mutualiteit.

Uitpas ZuidWest kansentarief

  1. Beschik je over een Uitpas van de regio ZuidWest, dan je het nummer van je Uitpas ingeven in de webshop waardoor je een substantiële korting bekomt.
  2. Meer info via de buurtsportcoördinator tel. 0491 86 66 12 - leslie.ramboer@kortrijk.be of via https://www.kortrijk.be/uitpas/uitpas

 

 

> Naar webshop

 

FAQ