Met de 'Ik koop lokaal' E-scan naar beter online ondernemen

Gepubliceerd op Dinsdag 18 augustus 2020

E-scan | Eerste hulp bij online ondernemen

Waarom online ondernemen?

De coronacrisis zorgde ervoor dat heel wat consumenten – sommigen zelfs voor het eerst – online aankopen deden. Handelaars dienden hun onderneming bij te sturen en maximaal in te zetten op digitale kanalen. Dit doet ons nadenken over een toekomst waarbij duurzaam online ondernemen een belangrijke rol zal spelen.

E-scan: online mystery shopping

Met de E-scan wordt de online aanwezigheid van de handelaar in kaart gebracht. Het is een online mystery shopping betreffende vindbaarheid via zoekmachines, aanwezigheid op social media, webshop of andere online bestelmogelijkheden …
Het resultaat is een beknopt rapport waarin je zicht krijgt op je werkpunten. Daarnaast dient de E-scan als basis voor een individueel coachingtraject.

Individueel coachingtraject

Op basis van het resultaat in de E-scan kunnen winkeliers zich aanmelden voor een één-op-één coachingtraject. Binnen dit traject krijgen ze kwalitatief advies van experten om hun online aanwezigheid te verbeteren. Dit kan advies zijn op vlak van het inzetten van sociale media tot het technisch uitbouwen van een webshop.

De coaching bestaat uit 3 uur individueel advies op maat van detailhandelaars, uitbreidbaar tot maximaal 9 uur. Deelname is gratis voor West-Vlaamse ondernemers.

Inschrijven voor de e-scan

De E-scan kadert binnen de campagne Ik Koop Lokaal, een initiatief van OC West.

De campagne werd uitgewerkt in het kader van het EFRO project KI:SS West (Kernversterking door Innovatie: Samen Sterk) met Europese en provinciale steun, en wil de detailhandelaars een hart onder de riem steken. 

Meer info

https://www.ikkooplokaal.be/e-scan