Inschakelen van influencers ter promotie van jouw zaak?

Gepubliceerd op Dinsdag 12 mei 2020
influencer

Heel wat retailers doen beroep op influencers. Het is een trend die we dezer dagen meer en meer zien en heel wat extra naambekendheid voor jouw zaak kan betekenen. 

Influencers zijn actief of één of meerdere kanalen en hebben meestal een eigen stijl waar heel wat followers zich mee verbonden voelen en naar opkijken. Misschien past één van jouw producten wel in die lifestyle van een influencer. Maak er gebruik van! 

Stad Kortrijk werkt sowieso een apart programma uit met influencers om Kortrijk als hippe winkel-en horecastad in de kijker te zetten. Onderstaand vind je een suggestieve lijst van Instagram influencers die eventueel kunnen matchen met jouw winkelconcept. De meesten wonen in Kortrijk en ruimte regio. Minder volgers betekent niet noodzakelijk minder exposure: vaak zijn kleine groepen volgers aandachtiger! 

Instagram influencer Aantal volgers
Florry Kindt 9.892 volgers
Hiernaux Kelly 9.726 volgers
Pauline Carron 2.704 volgers
Jolien Leenknecht  6.346 volgers
Nuria Glztnva 31.400 volgers
Tessa Planckaert 4.380 volgers
Helle Detavernier 6.503 volgers
Lotte Vral 11.200 volgers
Anuka.az 13.100 volgers
Michelle Vermeersch 5.132 volgers
Phaedra.vercruysse 5.608 volgers
Britt Degroote 3.289 volgers
Faith Christine Decherf 4.886 volgers
Julie Hamers 5.797 volgers
Justine Vanruymbeke 8.924 volgers
Justine Dejonckheere 81.900 volgers
Lisa Verheye 2.498 volgers
Amber Lefever 3.601 volgers
Helene Frederiks 4.571 volgers
Amber Bettens 6.471 volgers
Lore Bruggeman 21.600 volgers
Aïcha Nuytten 5.688 volgers
Laurence Ameele

12.000 volgers

* Dit is een korte, suggestieve lijst van Instagram followers uit regio Kortrijk. Ga vooral zelf op zoek naar profielen waarmee je het meeste voeling hebt. 

 

Een aantal tips:

  • Bekijk het profiel van de influencer aandachtig en oordeel of de stijl bij het imago van jullie winkel past.
  • Hou er rekening mee dat niet alle influencers voor gelijk welke winkel of merk willen posten. Meestal hebben ze een zorgvuldig opgebouwd profiel en zullen ze enkel zaken aanvaarden die binnen dat profiel passen. Ze kunnen jullie dus afwijzen.
  • Contacteer de influencer via private message op instagram. Soms staat er ook een e-mailadres op het profiel waar je de influencer kan contacteren voor aanvragen.
  • Probeer op voorhand een goed ‘rewardsysteem’ uit te denken. Bijvoorbeeld een waardebon, een gift van bepaalde waarde uit jullie winkel.
  • Maak duidelijke afspraken. Hoeveel posts spreken jullie af? Zorg er steeds voor dat ze naar de account van jullie winkel doorverwijzen of naar de shop of webshop.
  • Zorg voor reposts. Deel de post in jullie stories op Instagram of Facebookpagina.
  • Organiseer bijvoorbeeld een privé shoppingmoment waarbij één of meerdere influencers aantal zaken uit de collectie tonen. Laat hen dan outfits posten die in de collectie zitten.