Als Teamcoördinator van wijkteam Noord (Overleie) geef je leiding aan een wijkgericht team van hulpverleners en administratief medewerkers en ben je verantwoordelijk voor een waaier aan dienstverlening. Je coacht en begeleidt jouw medewerkers in het behandelen, uitvoeren en opvolgen van cliëntdossiers. Je waakt erover dat de 3 centrale pijlers: individuele hulpverlening, buurtgericht werken en ontmoeting prominent aanwezig zijn in de dienstverlening met als doel te zorgen dat iedere burger in Kortrijk een menswaardig leven kan leiden.
Word jij omschreven als een natuurlijke inspirator en een rasechte problemsolver? Werk je het liefst met en voor mensen en bereik je graag samen met je team de vooropgestelde doelstellingen? Binnen onze sociale, buurtgerichte omgeving voel jij je als een vis in het water? Solliciteer dan zeker!
IN WELK TEAM KOM JE TERECHT?
Je komt terecht in één van de 7 multidisciplinaire teams van wijkgericht sociaal werk waar ontmoeting, buurtgericht werken en hulpverlening centraal staan. Je wordt er omringd door heel wat expertise en verschillende disciplines (buurtwerk, straathoekwerk, brugfiguren, expertises in individueel maatschappelijk werk,… ), en werkt actief samen om de vernieuwde visie van de sociale dienst te implementeren. Wijkgericht sociaal werk bestaat uit een 160 tal collega’s. Hierin stuur je een wijkgericht team aan met een 20 tal medewerkers.
WAT ZIJN JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN?
Je realiseert de doelstellingen van het beleid binnen wijkgericht sociaal werk.
- Je ondersteunt op een operationeel niveau binnen een wijkteam de uitwerking van een sociaal beleid met aandacht voor de meest kwetsbaren. Je werkt mee aan de verdere reorganisatie van de sociale dienstverlening om tot een efficiënte en performante werking te komen met bijzondere aandacht voor preventie, outreachend werken en rechtendetectie. Je ondersteunt hierbij de ambities en doelstellingen van de cluster dienstverlening en sociaal beleid (en bij uitbreiding die van de stad Kortrijk) en waakt erover dat de acties van je team daarbij aansluiten en die verder versterken. Je waakt over de realisatie van deze acties.
- Samen met je team, stakeholders uit de buurt en buurtbewoners maak je een jaaractieplan op. Je vertrekt hierbij uit relevante data en signalen vanop het terrein.
- Je bent een netwerker en een verbinder die er in slaagt om stakeholders, burgers en dienstverleners op niveau van de buurt samen te laten werken aan de doelstellingen van het wijkgericht sociaal werk.
- Je inspireert je medewerkers door de visie van het wijkgericht sociaal werk actief uit te dragen en ondersteunt om hen hiermee methodisch te laten werken.
Je coördineert de werking van het team.
- Je staat in voor de goede werking van jouw team en coördineert de activiteiten ervan rekening houdend met de geldende afspraken. Dit betekent onder meer dat je de werking van jouw dienst organiseert en opvolgt, en dit zowel op inhoudelijk als organisatorisch vlak. Je zorgt ervoor dat de medewerkers van jouw team als hechte teams én 1 samenwerkend geheel functioneren. Je organiseert daartoe overleg, faciliteert en stimuleert de teamwerking, en de interne communicatie binnen het team.
- Je staat in voor de voorbereiding comité Sociale Zaken (nazicht van de wettelijkheid, uniformiteit), en indien nodig neem je het secretariaat waar en doe je nazicht van de correcte ingave van dossiers.
- Je adviseert jouw medewerkers in moeilijke cliëntdossiers of verwijst hen indien nodig door naar de kenniscel . Je bemiddelt op grijpt in bij gevallen van agressie ten opzichte van jouw medewerker in het wijkteam.
Je geeft leiding aan je medewerkers.
- Je geeft leiding aan jouw medewerkers, coacht en motiveert hen volgens de principes van de visie en het personeelsbeleid van stad Kortrijk, waar we gaan voor een evenwicht en combinatie van een resultaats- en mensgerichte aanpak.
- In samenwerking met HR zorg je ervoor dat je medewerkers tevreden zijn en hun talenten tot hun recht komen. Dit betekent onder meer dat je hen regelmatig feedback geeft over hun functioneren. Waar nodig maak je duidelijke afspraken over verbeterpunten of durf je bij te sturen. Je adviseert je medewerkers en eventueel begeleidt je hen ook bij hun dagelijkse werkzaamheden. Je besteedt veel aandacht aan kennis- en informatiedeling en creëert op die manier betrokken en geïnformeerde medewerkers.
Je zet je schouders onder de projecten binnen je eigen team of binnen de organisatie.
- Je werkt mee aan de uitvoering van de strategische doelstellingen van je directie en je zorgt ervoor dat ze binnen jouw team vertaald en gedragen worden. Hierbij werk je, samen met andere teams in de directie, mee aan directiebrede trajecten.
Je ontwikkelt je eigen expertise.
- Je stelt je expertise ten dienste van wie er belang bij heeft, zodat de goede werking van jouw team gegarandeerd blijft, ook in het geval van veranderende situaties en behoeften. Je durft zaken in vraag stellen en stelt je op als een constructieve, flexibele meedenker. meedenker.
WAT VERWACHTEN WE VAN JOU?
Onze waarden en bedrijfscultuur spelen een cruciale rol in ons verhaal. We vinden het dan ook belangrijk dat elke medewerker de Kortrijkse waarden uitdraagt. Ben je ondernemend? Sta je open voor andere meningen? Durf je open communiceren? En ben je een echte teamplayer. Dan zal je je helemaal kunnen vinden in onze filosofie. Kom meer te weten over onze missie en waarden.
WAT MAG JE VAN ONS VERWACHTEN?
- Een voltijds contract van onbepaalde duur op B4-B5 niveau.
- Naast anciënniteit vanuit de openbare sector of onderwijs, kan ook relevante ervaring uit de privésector of als zelfstandige meegerekend worden met een maximum van 18 jaar. De loonschalen vind je terug op onze website, bij “veelgestelde vragen”. Concreet kan je – afhankelijk van de toegekende anciënniteit – een brutoloon verwachten van minimaal € 3.527,33 en maximaal € 5.040,25 bij opstart.
- Maaltijdcheques van 7,5 euro.
- Een gratis hospitalisatieverzekering met gunsttarief voor partner en kinderen.
- Gratis aansluiting bij GSD-V.
- Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
- Fietsvergoeding (€0,35 per kilometer), vanaf eind 2024 is fietsleasing mogelijk.
- Eindejaarspremie.
- Groepsverzekering (tweede pensioenpijler).
- Een mooi verlofpakket (33 tot 35 dagen) en een flexibel uurrooster.
- Mogelijkheid tot telewerk.
- Een coachingstraject voor leidinggevenden.
- We zetten in op welzijn en werkgeluk, met teambuildings, after work cafés, personeelsevents, webinars, workshops, sport over de middag, enz.
- Een loopbaan met ontwikkelingskansen en nieuwe uitdagingen.
Ontdek waarom het zo fijn is om voor Kortrijk te werken op werkenbijkortrijk.be of lees de veelgestelde vragen.
AAN WELKE VOORWAARDEN MOET JE VOLDOEN?
Ben je een externe kandidaat?
-
Je beschikt over een bachelordiploma of een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B.
OF, je hebt geen bachelordiploma of een diploma dat rechtstreeks toegang geeft tot niveau B. Daarnaast slaag je voor een, door ons aangeleverde, niveau- en capaciteitstest.
- EN, je beschikt over minimaal 2 jaar leidinggevende ervaring
Ben je een interne kandidaat?
- Je hebt een contract van onbepaalde duur en minstens 12 maand dienstanciënniteit en je bent niet lager ingeschaald dan B4-B5-niveau bij Stad of OCMW Kortrijk.
- OF, Je hebt een contract van onbepaalde duur en minstens 12 maanden niveau-anciënniteit op B1-B3-niveau (bij Kortrijk of in een ander bestuur verworven).
HEB JE INTERESSE?
Inschrijven kan tot en met 29 september 2024, énkel digitaal via deze link.
HEB JE VRAGEN?
Voor meer informatie kan je contact opnemen met Siska Casier, de selectieverantwoordelijke voor deze procedure, via vacatures@kortrijk.be.
Bij Kortrijk staan we open voor de diversiteit van kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, leeftijd, seksuele voorkeur of eventuele handicap.