Kortrijk genomineerd voor de #kortom communicatie award

19 november 2018
kidsID mock up

Deze award zet straffe communicatieprojecten van overheden in de schijnwerpers.

Gepakt en gezakt om het vliegtuig op te gaan richting zonnige stranden en wuivende palmbomen, maar plots slaat het noodlot toe. Zoon- of dochterlief heeft geen identiteitsbewijs. Geen kidsID, geen reis. Dat wilde de stad Kortrijk tegengaan. De kinderen van wie de kidsID verviel, kregen een postkaartje in de bus om hen daaraan te herinneren. Een voorbeeld van simpele, maar krachtige, proactieve communicatie. De vorm, de taal en de adressering op de naam van het kind zelf was verschillend met de doorsnee 'stijve' communicatie van een dienst Burgerzaken.

En dat loont. Vorig jaar hadden we 20 spoedaanvragen voor een kidsID, deze vakantie geen enkele. Heel wat gezinnen werden gespaard van onnodige kosten en stress. Geen enkel gezin moest de reis cancelen omdat het geen kidsID had. Door het postkaartje noteerde het team burgerzaken wel een fikse stijging van het aantal aanvragen.

Geef je onze stad een duwtje in de rug door te stemmen voor de publieksprijs?