Deskundige Servicedesk IT (B1 - B3)

Gepubliceerd op Dinsdag 25 juli 2023
23 januari 202425 februari 2024

Samen met je collega’s van team IT-servicedesk ben je verantwoordelijk voor het beheer van de IT‑infrastructuur, het technisch beheer van software en alle overige IT-vraagstukken. Je levert support op hardware, software, telefonie, ... Je bent verantwoordelijk voor het goed en klantvriendelijk opvolgen van vragen en storingen die via mail, web of telefoon op de servicedesk binnenkomen. Je registreert deze in de servicemanagementsoftware ‘TopDesk’. Na het registreren van de vragen en de storingen, analyseer je deze en los je deze op. Indien je de vragen of storing niet zelf kunt verhelpen schakel je een specialist (2° lijn) in.

 

Schrijf je nu in

 

IN WELK TEAM KOM JE TERECHT? 

Je komt terecht bij de IT Servicedesk. Het team maakt deel uit van de directie Digitale Transformatie en biedt ondersteuning aan alle IT-gebruikers binnen de stad en OCMW Kortrijk en bouwt verder aan performante systemen en netwerk. Het team bestaat op vandaag uit 14 collega’s en wordt aangestuurd door een teamcoördinator. 

De directie digitale transformatie staat ten dienste van de organisatie. Zij helpen de bedrijfsstrategie vorm te geven via digitalisering. Ze werken hiervoor samen met alle teams aan hun (digitale) uitdagingen en streven hierbij naar tevredenheid van de interne en externe klanten, dus zowel collega’s als burgers

 

WAT ZIJN JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Je geeft ondersteuning aan gebruikers met betrekking tot het gebruik van diverse kantoorapplicaties en -systemen. Je informeert gebruikers en fungeert als vraagbaak betreffende het gebruik van applicaties en systemen.
  • Je bent behulpzaam bij het oplossen van problemen van gebruikers. Je stelt alles in het werk om de gebruiker te begeleiden, beantwoordt aan zijn behoeften en biedt een gepersonaliseerde service.
  • Je beantwoordt waar mogelijk zelf vragen, lost 1ste lijnstoringen op of escaleert naar een specialist in 2° lijn.
  • Je voert technische diagnoses uit door de problemen te identificeren en er de meest geschikte oplossing voor te bepalen.
  • Je stelt handleidingen op en onderhoudt deze, ten behoeve van het gebruik en onderhoud van systemen en applicaties.
  • Je bewaakt de voortgang van de vragen en storingen en onderhoudt contact met de specialist en aanvrager.
  • Je doet verbetervoorstellen aan de leidinggevende met betrekking tot gesignaleerde knelpunten in het gebruik van applicaties, apparatuur en systemen.
  • Je neemt deel aan projecten.
  • Je registreert binnenkomende vragen of storingen in een Servicemanagement software.
  • Je verhelpt storingen remote en/of on site.
  • Je registreert in hard-en software in de CMDB.
  • Je onderhoudt hardware (pc, server, printers, ...), software en telefonie.
  • Je houdt je kennis in het IT-domein up to date door je intern (documentatie over de gebruikte IT systemen binnen de stad) en extern (naslagwerken, forums discussies, enz.) te informeren, alsook door het volgen van opleidingen in verschillende IT-domeinen.
  • Je vertaalt proactief klantvragen en storingen naar (verbeterde) technische oplossingen.
  • Je actualiseert en optimaliseert de werkinstructies.

 

Meer info 

 

WAT VERWACHTEN WE VAN JOU?

Onze waarden en bedrijfscultuur spelen een cruciale rol in ons verhaal. We vinden het dan ook belangrijk dat elke medewerker de Kortrijkse waarden uitdraagt. Ben je ondernemend? Sta je open voor andere meningen? Durf je open communiceren? En ben je een echte teamplayer. Dan zal je je helemaal kunnen vinden in onze filosofie. Kom meer te weten over onze missie en  waarden. 

 

WAT MAG JE VAN ONS VERWACHTEN? 

  • Een contract van onbepaalde duur op B-niveau. 
    Als je opstart op B-niveau dat zal je loon bij opstart – afhankelijk van de relevante ervaring die je meebrengt – minimaal 2.940,86 euro bruto per maand en maximaal 4.530,28 euro bruto per maand bedragen. 
  • Maaltijdcheques van 7,50 euro.
  • Een gratis hospitalisatieverzekering met gunsttarief voor partner en kinderen.
  • Gratis aansluiting bij GSD-V.
  • Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.
  • Fietsvergoeding (€0,35 per kilometer) en mogelijkheden tot fietslease vanaf Q4 2024
  • Eindejaarspremie.
  • Groepsverzekering (tweede pensioenpijler).
  • Een mooi verlofpakket (33 tot 35 dagen) en een flexibel uurrooster.
  • Mogelijkheid tot telewerk.
  • Aandacht voor welzijn.
  • We zetten in op welzijn en werkgeluk, met teambuildings, after work cafés, personeelsevents, webinars, workshops, sport over de middag, enz.
  • Een loopbaan met ontwikkelingskansen en nieuwe uitdagingen.
  • Naast anciënniteit vanuit de openbare sector of onderwijs, kan ook relevante ervaring uit de privésector of als zelfstandige meegerekend worden met een maximum van 18 jaar.

Ontdek waarom het zo fijn is om voor Kortrijk te werken op werkenbijkortrijk.be of lees de veelgestelde vragen. 

 

AAN WELKE VOORWAARDEN MOET JE  VOLDOEN? 

Ben je een externe kandidaat?

  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma of een diploma dat toegang geeft tot niveau B. Laatstejaarsstudenten kunnen ook deelnemen.  
  • Je bent niet in het bezit van een bachelordiploma of diploma dat toegang geeft tot B, maar slaagt voor een online niveau-en capaciteitstest. 

Ben je een interne kandidaat?

  • Je hebt een contract onbepaalde duur en minstens 12 maand dienstanciënniteit en je bent niet lager ingeschaald dan B- niveau bij stad of OCMW Kortrijk. 
  • Je hebt een contract onbepaalde duur en minstens 1 jaar niveau-anciënniteit op C-niveau (bij Kortrijk of in een ander bestuur verworven).

Wervingsreserve (of bevorderingsreserve) 

Alle geslaagde kandidaten worden opgenomen op een wervingsreserve die minstens twee jaar geldig is, met mogelijkheid tot verlenging. Deze wervingsreserve wordt gebruikt om snel te kunnen inspelen op de nood aan nieuwe collega’s. We putten uit deze werfreserve voor tijdelijke invullingen (vervanging ziektes, zwangerschapsvervangingen…), maar evengoed voor permanente aanstellingen van onbepaalde duur. 

Kandidaten die slagen voor deze selectieprocedure kunnen ervoor kiezen om op de wervingsreserve van Deskundige IT Servicedesk van Stad Kortrijk, Stad Harelbeke of beide steden te worden opgenomen.  

 

DESKUNDIGE IT SERVICEDESK BIJ STAD HARELBEKE

Momenteel zoeken onze buren van Stad Harelbeke eveneens een Deskundige IT Servicedesk. In het kader van regionale samenwerking worden beide selectieprocedures simultaan georganiseerd. 

Het voordeel voor jou als kandidaat? Je hoeft je slechts één keer kandidaat te stellen, je doorloopt één selectieprocedure en je maakt meteen kennis met twee potentiële werkgevers. Doorheen de selectie maken we de tijd om je meer informatie te geven over beide organisaties, beide teams en de specifieke taken verbonden aan de functie bij Kortrijk en bij Harelbeke. 

Ben je geslaagd voor de procedure? Dan kan je ervoor kiezen om een plekje te krijgen op beide wervingsreserves. Heb je slechts interesse in één van de twee vacatures, dan is het je volste recht om een jobaanbod van de andere werkgever te weigeren. 

Lees hier de vacature van Stad Harelbeke na. 

 

HEB JE INTERESSE? 

Inschrijven, zowel voor de vacature bij Stad Kortrijk als Stad Harelbeke, kan tot en met 25 februari 2024, enkel digitaal via deze link

 

HEB JE VRAGEN?

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Lies Decock, de selectieverantwoordelijke voor deze procedure, via vacatures@kortrijk.be of 056 27 85 73

Voor meer informatie over de vacature bij Stad Harelbeke kan je contact opnemen met Mieke Vandoorne via mieke.vandoorne@harelbeke.be of 056 73 33 90.

 

Bij Kortrijk staan we open voor de diversiteit van kandidaten zonder onderscheid in geslacht, geloof, huidskleur, leeftijd, seksuele voorkeur of eventuele handicap.

Deskundige Servicedesk IT